Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelbeeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelbeeld



    Last edited by bommasien; 1 mei 2013, 19:09.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Spiegelbeeld

    Heel mooi Sien Heb je daarvoor een speciale filter gebruikt

    mvg jako
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

    jako

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelbeeld

      Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
      Heel mooi Sien Heb je daarvoor een speciale filter gebruikt

      mvg jako
      Bedankt voor je leuke reactie, neen geen speciale filter.
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelbeeld

        toch een schopje!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelbeeld

          Mooie foto, de weerspiegeling is super! Alleen... ik vind het riet nogal bleek uitgevallen...
          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelbeeld

            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            toch een schopje!
            Hallo Bommasien. Of is de naam Sien(zag ik ergens voorbij komen)? Kijk eens naar je lichte partijen, je bent wat verloren, waardoor hij iets overbelicht is. In het rgb ben je ook wat blauw(donkere partij) verloren. Dit zie je boven de bomen, daar waar het in het water de juiste blauwe kleur heeft. Mooie compo en weerspiegeling. Heb je de foto nog in het negatief(RAW)? Tipje: laad hem even terug in je converter en probeer eens datgene wat je bent verloren terug te halen. Het wordt dan een nog mooiere foto!

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelbeeld

              Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
              Hallo Bommasien. Of is de naam Sien(zag ik ergens voorbij komen)? Kijk eens naar je lichte partijen, je bent wat verloren, waardoor hij iets overbelicht is. In het rgb ben je ook wat blauw(donkere partij) verloren. Dit zie je boven de bomen, daar waar het in het water de juiste blauwe kleur heeft. Mooie compo en weerspiegeling. Heb je de foto nog in het negatief(RAW)? Tipje: laad hem even terug in je converter en probeer eens datgene wat je bent verloren terug te halen. Het wordt dan een nog mooiere foto!
              bedankt voor uw reactie! Met de verloren pixels bedoel je het histogram vermoed ik? Ik heb de raw versie nog eens bekeken en vond geen overnelichting of missing links. Ik heb de zogoed als rawversie hier geplaatst!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelbeeld

                Sien voor een opname met één beeld vind ik dit niet zo slecht. (Harde zon om 14.30 uur)
                Aangezien je met LR werkt kun je op de raw-versie de hooglichten en witte tinten nog wat verlagen en het schuivertje met de zwarten nog wat naar rechts trekken.
                Je weet het of misschien niet...als je de driehoekjes boven het histogram aanklikt in LR krijg je onmiddellijk overbelichte en dichtgelopen delen te zien.
                Maar let op deze schuivertjes zijn heel gevoelig hé

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegelbeeld

                  toch wel een mooie,
                  nog eventjes de tips uitvoeren en je hebt een héél mooie
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegelbeeld

                    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                    bedankt voor uw reactie! Met de verloren pixels bedoel je het histogram vermoed ik? Ik heb de raw versie nog eens bekeken en vond geen overnelichting of missing links. Ik heb de zogoed als rawversie hier geplaatst!
                    Dit bedoelde ik. Kijk even naar links en rechts in het histogram. Voor zover mogelijk heb ik rechts je lichte partijen teruggehaald en links ook je donkere partijen terug binnen het histogram geplaatst. Wil je deze link weg hebben, dan mag je me even een berichtje geven, ik wis hem dan natuurlijk.
                    Last edited by Beelder; 2 mei 2013, 16:48.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegelbeeld

                      In feite is Beelder zijn bewerking wel mooi hé Sien.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegelbeeld

                        Hard licht doet hier geen afbreuk. Zie wel een mooi gevuld histogram.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegelbeeld

                          Heel mooie compositie en weerspiegeling Sien, ik zou de hooglichten ook iets terug halen, maar niet zo fel als beelder het gedaan heeft.


                          Mvg John
                          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                          Comment

                          Working...
                          X