Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aldi camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aldi camera

    Hallo,

    Vanaf 2 juni staan er in de aldi weer digitale camera´s.
    Als ik zo eens in de folder lees dan lijkt dit een mooi toestel.

    5.18 megapixel
    5 belichtings programma´s
    sluitertijd en dia instelbaar
    3 x optische zoom

    Is dit een goed toestel voor 249 euro
    Hoe zit het met de lens, is deze iets waard
    heeft er iemand mss een aldi toestel?
    Zo ja ben je er tevreden over?
    Algemene indruk graag?

    Groetjes Robke
    Sigma sd9

  • #2
    Awel nu moet ik het kwijt, ik weet niet of het merk "Medion" van Aldi is? Maar een vriendin van m'n ma had deze meegegeven met mij om dat eens te testen ... ook zoiets van een 5 MP's.

    De lens ging enorm traag, nog nooit zo'n trage lens gezien, foto's nemen duurt ong 3 sec .

    Ik zou zeggen : niet doen ...
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

    Comment


    • #3
      Ik deel eigenlijk dezelfde mening als Rutger. Mijn vorig toestel was een Trust (gekocht voor de prijs ervan). Dat was de grootste miskoop van mijn leven!
      Ik denk dat je voor 250 EUR beter iets in tweedehands koopt, wat wel kwalitatief goed zit (bv. Canon A70 of A80).
      Je kan ook de promoties opzoeken, of eens in Duitsland (of Nederland) gaan kijken. Maar wat je ook doet, probeer bij de gevestigde merken te blijven, dan kan je niet veel verkeerd doen. Maak een gegronde keuze, zodat je plezier beleeft aan je camera.
      En onthou: goedkoop = duurkoop
      Nikon D80
      18-200 VR
      www.circuitfotografie.be

      Comment


      • #4
        Nu ben ik zelf een grote fan van "den Aldi", heb er buiten de patatten, haast alles van in huis en ben er opperbest tevreden over.

        Hun dig-cam is wel goedkoop en goed voor wie pakweg 200 foto's per jaar trekt.

        Wil je meer fotograferen, zeg maar ernstiger, neem dan een occ. cam zoals hierboven beschreven.

        Aldi-cams zijn hier op BD al zeer uitvoerig aan bod geweest!

        Comment


        • #5
          Verder betwijfel ik ook de echtheid van de 5.18 MP. Heb deze nog niet gezien, maar de vorige camera's die ze in de aldi verkochten was met geëxtrapoleerde MP's... Check toch zeker es de kleine lettertjes!

          Maar ik wil hier zeker geen oordeel vellen over het machien. Misschien heb je wel chance. Verder is het ook zo dat de computers van de Aldi alleszins meer dan behoorlijk zijn (toch alleszins waren in het verleden), dus misschien verkopen ze ook wel es andere dingen die de moeite zijn.

          Veel succes!

          Comment


          • #6
            Afblijven .... het kan niet genoeg gezegd worden.
            Afblijven .... Afblijven is de boodschap


            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Ik moet binnen een maand ook uitzien voor ene camera voor mijne pa. Die gaat wat foto's op vakantie nemen enzo, maar voor de rest zal het toch wel in de kast blijven liggen. Spaar even door, en koop je een A70/A75. Die vind je meestal wel in leuke setje waar oplaadbare batterijen en lader inzitten. Geheugen kost vandaag de dag ook nog weining, dus. Ok, je hebt maar 3.2MP, maar ik denk dat de Canon er beter gaat uitkomen(je hebt nog andere merken waar je zo van die camera's hebt, maar ik ken alleen het Canon gamma). Ik heb ooit eens een test gezien tussen een Medion 4.1Mp en een Canon A20 of S20? Enfin, had minder pixels, maar de foto's waren stukken beter. Ik zou doorsparen tot +-350€ en haal je dan een mooi camera.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

              Comment


              • #8
                soms hebben ze leuke dingen bij de aldi.

                maar laatst teste een fietsenmaker voor een fietsblad een moutainbike
                met voor en achter vering.
                het ding koste iets van 130 euro of zo.
                de conclusie was: levens gevaarlijk.

                zelfs voor alleen op de weg.
                de voorvork bestond uit 3 stukken.
                terwijl dit gewoon uit een stuk moet zijn, aanelkaar gelast.

                zeker bij een moutainbike.
                nu weet iedereen dat je voor dat geld niet veel kwaliteit koopt maar het moet toch minimaal veilig zijn.

                dat de schanierpunten voor de vering niet gelagerd zijn tja dat is gewoon slechte kwaliteit.
                maar een gelaste voorvork.

                een kind dat met zon fiets een stoeprand opbotst is al zeer gevaarlijk.
                wat denk je van het bos in met zon ding.
                er loopt nu zelfs een kort geding tegen.

                dit ging even niet over cameras maar ok.
                ik ben van mening dat dingen die moeten presteren je beter een kwalitief merk kunt kopen.

                zon ding voor iemand die bijna nooit fotos schiet?
                ja als ie 90 euro kost.
                maar voor 250 euro! daar koop je b.v een canon a75 voor
                dan heb je een camera waar heel wat mooiere pics uit komen.
                voor leken is het enige wat zon beetje telt megapixels.
                wow 5mp voor dat geld. ja maar een kwaliteit nog minder dan een goede 2mp camera.

                ik zeg laat ze die dingen lekker houden.





                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment


                • #9
                  Mijn broer heeft zo'n Lidl-camera, en dat is ook een 5 megapixel.
                  Gisteren kwam hij zijn reisfoto's laten zien, en nu waren ze al iets beter dan de vorige foto's die ik daarvan gezien had.
                  En dat was omdat ze naar Turkije geweest zijn, en omdat daar de zon af en toe wel eens schijnt. Als de zon niet tevoorschijn komt, zitten er bijna geen kleuren in de foto, scherpstellen doet dat toestel ook maar "ergens", en heel veel foto's zijn sterk overbelicht (zelfs als de zon eens niet schijnt).
                  Als ik die foto's vergelijk met mijn vorige camera (Coolpix 880, 3,4 megapixel) dan ben ik er heel zeker van dat een nieuwe 3 megapixel-camera van een bekend merk veel betere foto's maakt dan zo'n Aldi of Lidl camera, en dat dan de prijs zelfs niet erg veel hoger zal zijn.

                  Die Coolpix van bijna 3 jaar oud heb ik aan een andere broer verkocht, en die is ook mee op reis geweest. Die zal ook wel veel betere foto's mee naar huis gebracht hebben .

                  Ik zal zelf nooit zo'n camera kopen, kijk nooit alleen maar naar het aantal pixels, want een goede camera met maar 2 megapixels is stukken beter dan zo'n Aldi of Lidl prul.

                  Van de Aldi-PC's ben ik wel heel tevreden. Dit is mijn tweede Aldi-PC. En met die PC's heb ik nooit problemen gehad .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Zoals Teddy bear,ook ik koop buiten de petatten ,(ook brol) bijna alles in deze winkel,ook de ps printer,en ja een medion MD5995,is al ongeveer 1 jaar oud,en je kan ervan opaan ,dat het bijlange niet aan een merktoestel kan tippen.
                    Ben nu zelf op zoek naar een deugdelijk toestel,maar kom er niet uit.
                    maar deze van de aldi,is naar -Mijn- mening weggesmeten geld.
                    is goed voor speelgoed voor de kleine.
                    Imac en Canon... de max

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb ook een medion gekocht vorig jaar en ik wou er binnen 1 week alweer vanaf!
                      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

                      Comment


                      • #12
                        In één woord: duur betaalde brol...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Niet doen, met een meeruitgave kan je zeker een beter merktoestel aankopen !!!
                          Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

                          Comment


                          • #14
                            Een kennis van mij heeft hem terug gebracht. Zijn dochter had hem ook gekocht bij de aldi voor de paardesport.
                            40 foto's gemaakt niet een voldeed aan de verwachting. Overbelicht of te donker.
                            Zij nam foto's van een paart dat over de hindernis sprong, wel 30 stuks, alleen de hindernis zag je,
                            het paart was al lang weg.
                            Idd wel 3 sec. shuttelag. Niet kopen is mijn advies.
                            Voor de 250 euro heb je ook een A70 van canon of en andere merk camera die 10 x beter is.


                            -------------------------------------------
                            mvg. drh
                            Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/

                            "En waar doe ik het mee! met mijn 10D"

                            Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM
                            Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)

                            -------------------------------------------
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • #15
                              Volgens mij kan je er maar 1 ding over zeggen: het is "waar naar zijn geld". De kamera is zeker niet de beste maar hij kost dan ook niet veel... Als je kwaliteitsfoto's wil trekken, kan je beter sparen voor een duurdere. Als je alleen maar ad hoc een paar fotootjes wil trekken als je ergens iets ziet, is zo'n toestel voldoende.

                              Je kan het gewoon ook gaan kopen, even uitproberen en als het je niet aanstaat, gewoon terugdragen en je geld terugvragen.

                              B
                              mvg
                              Bert

                              Comment

                              Working...
                              X