Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boom en wolk (en wat snoeiwerk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boom en wolk (en wat snoeiwerk)


    Ook deze is van mijn reis van een paar weken geleden in Zuid-Frankrijk.

    Op een stralende dag, na een paar dagen slecht regenweer, was ik aan het rondstruinen op een heuvel met verbrande bomen van een brand van een twee of drie jaar geleden, toen deze dramatisch gevormde wolk passeerde. Heb een tiental composities gemaakt, maar deze leek me de betere. En daarna was de wolk weggedreven.
    Niet gemakkelijk om die bomen af te zonderen zonder al te veel randtakken op de foto, en de wolk en de boom toch goed geprononceerd, en de ganse stam van de wolk ook op de foto. Ik denk dat ik voor deze nogal plat op mijn buik lag. De boompjes stonden dan nog op een heuvel, wat het nog aangenamer, ahum, maakte om de juiste foto te componeren.

    Het fijne aan deze vind ik het boompje op de achtergrond dat naar dezelfde kant neigt, net als de wolk trouwens. Maar dat is mijn idee, ik ben curieus naar jullie ideeën hier over. Alvast bedankt hier voor, ik waardeer deze ten zeerste.



    Update, nadat de boom uit de foto gegroeid was en er dus wat gesnoeid moest worden :




    Voor de snoeioperatie :



    Ook deze heb ik op mijnen flickr gezet in wat groter formaat : hier
    Last edited by Iegienie; 2 mei 2013, 21:49. Reden: suggestie uitgeprobeerd.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Boom en wolk.

    Goeie belichting en inderdaad een speciaal wolkje.
    Toch zou ik geprobeerd hebben om een paar stapjes naar links te zetten : boom meer laten samenvallen met rechterwolk.
    Dan zou je 'speciale wolk' vrij blijven.

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Boom en wolk.

      Goed gezien, en leuke foto.
      Jammer dat de boom net niet volledig erop staat.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Boom en wolk.

        bedankt voor de reacties. Links rechts, onder boven, was een beetje lastig, ik lag al in een kramp, en andere kadreringen gaven altijd veel ruis van takken en dergelijke op de foto.
        maar dat het topje van de boom er niet helemaal op stond, dat had ik verdorie nog niet gezien.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Boom en wolk.

          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
          bedankt voor de reacties. Links rechts, onder boven, was een beetje lastig, ik lag al in een kramp, en andere kadreringen gaven altijd veel ruis van takken en dergelijke op de foto.
          maar dat het topje van de boom er niet helemaal op stond, dat had ik verdorie nog niet gezien.
          Dan cloon je het uiteinde van de bovenste twijgjes gewoon toch even weg zodat de boom de rand niet meer raakt…

          Overigens wel een spectaculaire foto!

          Comment


          • #6
            Re: Boom en wolk.

            Bijzondere uitvoering.... bijzondere wolk... mij was inderdaad het boompje bovenaan ook opgevallen, maar verder vind ik heb wel goed geslaagd.
            Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

            Comment


            • #7
              Re: Boom en wolk.

              dat cloonen, daar had ik nog niet aan gedacht. vanavond eens proberen.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Boom en wolk.

                vwola, boom gesnoeid.

                Speciaal fotoshop try versie voor gedownloaded. Met mijn Lightroom lukt het niet echt deftig.

                Conclusie : bomen groeien niet tot aan de hemel, of was dat in een andere kontekst ?
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Boom en wolk.

                  I Like
                  Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boom en wolk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pokemieke Bekijk bericht
                    I Like
                    Me to.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boom en wolk (en wat snoeiwerk)

                      Ik moet eerlijk zijn dat ik er niet wild van ben.
                      De voorgrond komt mij veel te druk over en mist ook detail, de belichting iets optrekken van de voorgrond zou al iets helpen.
                      De wolk is inderdaad bijzonder en ook de blikvanger.
                      Omdat de wolk zelf met zoveel aandacht gaat lopen staat de boom er naar mijn mening iets te prominent op.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boom en wolk (en wat snoeiwerk)

                        Wat een mooie wolk.
                        Groetjes Chris.

                        Comment

                        Working...
                        X