Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

architectuur : koepelvormig weerspiegeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • architectuur : koepelvormig weerspiegeling

    Koos om mijn eerste oefening HDR ze uit te proberen in M-museum. Daar komt heel wat 'wit' voor en als de zon daarop schijnt zou die HDR-oefening wel van pas kunnen komen. Gisteren was het een zacht zonnige dag en eigenlijk was deze oefening denk ik wel overbodig. Maar ik heb het wel uitgeprobeerd.
    Bij twee foto's, maar bij eentje lukte het niet omdat de foto's nadien niet boven elkaar pasten. Waarom is mij nog onbekend. Gebruikte wel degelijk mijn statief en prutste slechts aan de stops.
    Deze werd met 5 foto's gemaakt, maar ik denk dat 3 wel voldoende zou zijn.
    Oja, ik heb speciaal voor deze standpunt gekozen. Gewoonweg om ongewenste dingen uit beeld te houden.
    Ik zou bovenaan ook een crop wagen maar heb ze niet uitgevoerd omdat ik dan de koepel zou onthoofden. Al is de vraag, beter onthoofd of moet het zo gelaten worden.

    Ziezo dat was dan de uitleg. (de foto komt nog ik moet nog iets controleren) Nog een paar aanpassingen gedaan. o.a. rechter gezet, en betere uitsnijding.

    Last edited by Loeky; 30 april 2013, 07:06.

  • #2
    Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

    Een beetje futuristisch beeld Loeky dat je in een knappe compo hebt gestoken. Het groen/blauwe verzacht het kille wit/grijze. Dynamisch en boeiend
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Een beetje futuristisch beeld Loeky dat je in een knappe compo hebt gestoken. Het groen/blauwe verzacht het kille wit/grijze. Dynamisch en boeiend
      +1
      Volledig akkoord.
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

        Wetende dat het hier om een oefening gaat Loeky kan ik enkel maar zeggen
        Knappe HDR zonder dichtgelopen zwart of uitgebrand wit.
        Nadat je een HDR gemaakt hebt mag je gerust nog eens naar het histogram kijken en lichtjes bijregelen waar nodig.
        In deze kun je gerust het linker deel van je histogram vullen zonder aan dichtlopen te komen en...je gaat nog meer structuur in het wit krijgen.
        Maar...vooral het feit dat je er voor koos om in deze het hdr-gebeuren er niet vingerdik op te leggen...chapeau.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

          Mooi loeky,
          heel mooi clean beeld.

          grtz david

          Comment


          • #6
            Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

            Mooi met die weerspiegeling in het glas, leuke compo!
            Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

            Comment


            • #7
              Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

              Bedankt allemaal voor het fijn schrijven. Ook aan allen die komen kijken zijn. Fijn dat jullie het mooi vinden.

              Comment


              • #8
                Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

                Er is zoveel variatie in de lijnen en bogen dat niets recht lijkt en juist dat mij fascineert. De weerspiegeling het glas is haarscherp en dat vangt voor mij een dikke proficiat.

                En onthoofden zou ik niet doen
                Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

                Comment


                • #9
                  Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

                  Mooi beeld, mooie compo.
                  Voor mij kijkt hij nog prettiger, sterieler, als die bakstenen muur linksboven weg is. Maar dan verlies je ook weer een stukje van de koepel.
                  Misschien dat er nog wat aan getoverd kan worden?
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: architectuur : koepelvormig weerspiegeling

                    Ja, mijn eerste compo was met verlies van de koepel en zonder die bakstenen. Ik ben eigenlijk blij dat je dat aanhaald. Voor mij maakt het niet echt uit of hij wat onthoofd wordt. Maar poste hem toch nog met om de reacties af te wachten.
                    zal vanavond het eens voorleggen.

                    Comment

                    Working...
                    X