Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle tulp - nu mèt foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelle tulp - nu mèt foto

    Vandaag geen tijd gehad om met m'n nieuw speeltje op pad te gaan, dus snel in de tuin wat snapshots genomen. Weinig boeiends, dan maar de kunstzinnige toer op.
    Oja, en tijdens bewerken ontdekt dat foto op f9 werd genomen (beginnershoek hé)... aanvaardbaar?




    Nikon D3200 - F9 - ISO100 - s1/200
    Last edited by janvanlandeghem; 30 april 2013, 07:35.

  • #2
    Re: snelle tulp

    Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghem Bekijk bericht
    Vandaag geen tijd gehad om met m'n nieuw speeltje op pad te gaan, dus snel in de tuin wat snapshots genomen. Weinig boeiends, dan maar de kunstzinnige toer op.
    Oja, en tijdens bewerken ontdekt dat foto op f9 werd genomen (beginnershoek hé)... aanvaardbaar?




    Nikon D3200 - F9 - ISO100 - s1/200
    test:
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: snelle tulp

      Ik zie geen foto.
      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

      Comment


      • #4
        Re: snelle tulp

        hmm blijkbaar iets misgelopen in picasa. Nu OK...

        Comment


        • #5
          Re: snelle tulp

          Voor mij ZEKER aanvaardbaar!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: snelle tulp

            alez, meer dan 170 views en 1 reactie. waarvoor bedankt Marie-Anne!

            Comment


            • #7
              Re: snelle tulp

              De reacties zijn idd minder de laatste tijd! Als liefhebber van de tulp hou ik niet zo van deze bewerking! Maar dat is subjectief.
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: snelle tulp

                Wel ik vind deze erg mooi en met smaak gedaan. Ik vind het erg mooi.

                Comment


                • #9
                  Re: snelle tulp

                  He, merci hé. Volgens mij zijn er minder reacties omdat er heel veel goeie foto's passeren (ik spreek niet over mijn foto's ), men is dan minder geneigd om telkens iets te posten denk ik. Ik heb al foto's gezien dat ik denk: 'wow'. Maar blijkbaar glippen die soms door de mazen van het net (lees: overspoeld door toevloed aan foto's). En doorgaans is het dezelfde 'harde kern' die reacties post.

                  Comment


                  • #10
                    Re: snelle tulp

                    Ik vind deze foto ook zeer geslaagd. Het subtiele van het beetje kleur in deze zw-bewerking bevalt me uitermate.
                    Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

                    Comment


                    • #11
                      Re: snelle tulp

                      Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghem Bekijk bericht
                      He, merci hé. Volgens mij zijn er minder reacties omdat er heel veel goeie foto's passeren (ik spreek niet over mijn foto's ), men is dan minder geneigd om telkens iets te posten denk ik. Ik heb al foto's gezien dat ik denk: 'wow'. Maar blijkbaar glippen die soms door de mazen van het net (lees: overspoeld door toevloed aan foto's). En doorgaans is het dezelfde 'harde kern' die reacties post.
                      Jan, soms durf ik wel eens een “epistel” schrijven. Daarbij vind ik van mezelf dat ik nogal tamelijk ver m’n nek uitsteek en me “bloot” geef. Uit reactie’s heb ik ook al begrepen dat niet iedereen de tijd neemt om dergelijk stuk tekst door te nemen.

                      Reageer je (te) veel krijg je de vraag of je echt niets beters te doen hebt. (Niet iedereen heeft even veel tijd voor zijn hobby…)
                      Reageer je (te) weinig gaan er foto’s voorbij zonder commentaar. Wat ook jammer is.
                      De reden waarom ikzelf in deze beginnershoek zit is heel simpel. Ik heb een kleurenprobleem, waar uiteraard niemand moet van wakker liggen. De mensen op dit forum kunnen daar niets aan verhelpen en ik nog minder. Maar waardoor ik regelmatig geconfronteerd wordt met foto’s waarin de kleuren niet optimaal zijn. Het is niet bevorderlijk om daarmee naar SC uit te wijken.

                      Er zijn mensen die vinden dat bepaalde foto’s helemaal niet in deze beginnershoek thuis horen. Anderzijds denk ik dat de echte beginners, de mensen die iets willen bijleren, blij zouden moeten zijn dat er hier mensen komen en posten die al een stukje verder gevorderd zijn (en dat hoeft niet bepaald op mezelf te slaan) ipv daar over te “neuten.” Van wie zouden ze anders iets moeten opsteken? Bitter weinig van de betere fotografen die actief zijn in andere forumonderdelen denk ik.
                      Je moet er ook eens op letten dat die “harde kern” waar je over spreekt meestal de “courtesy” (sorry vind het niet in correct Nederlands) aan de dag legt om elkaars foto’s te gaan bespreken/beoordelen. Sommigen op dit forum zouden dit afdoen als kliekjesvorming of “als jij mijn rug krabt, krab ik de jouwe…) Niets is minder waar. Voor mij persoonlijk krijgt iedereen binnen deze beginnershoek dezelfde kans om zijn foto(s) beoordeeld te krijgen. (Als er voldoende tijd voor is…) En soms lopen de meningen daaromtrent wel eens uiteen. Zaken die zeker de moeite niet waard zijn om er ruzie over te maken of persoonlijk te worden.

                      Wat dan ook weer heel normaal is, is het feit dat je hier met verschillende mensen te maken krijgt met andere meningen/visie(s) en ingesteldheid.
                      Daarom, als ik ondervind dat sommige mensen posten zonder ook maar eens een poging te doen om iemand anders zijn foto te beoordelen (en het hoeven daarom niet per sé mijn foto’s te zijn) dan haak ik af bij deze persoon.
                      Als ik het gevoel heb dat "bepaalde" mensen in een grote boog om mijn foto's heen lopen dan kan ik enkel maar aannemen dat het of een heel slechte foto is, of de interessesfeer van die persoon totaal elders ligt, of misschien wel de tijd er niet voor heeft, of gewoonweg liever niet met mij omgaat. Aangezien het door mij aangehaald probleempje, dat ik heb, koester ik geen al te grote verwachtingen en kan ik daar mee leven.
                      Dan, heb ik al elders op dit forum aangehaald, is er het probleem van interactiviteit. Als ik als enkeling mijn vrijblijvende mening op een foto geef en de eigenaar van de foto vindt het zelfs de moeite niet om te antwoorden. En hij kan/mag daar gerust antwoorden dat hij niet akkoord is met de gegeven commentaar…dan haak ik af…Voor hetzelfde geld lig ik die persoon misschien wel niet en heb ik ook niet intentie om mij op te dringen.

                      Maar Jan, dit is de mening van een enkeling. Er zijn wellicht mensen die dit anders zien. En zoals je weet zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is

                      Daarmee is natuurlijk je foto niet beoordeeld door mij...maar we passeren hier regelmatig

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: snelle tulp

                        Zelf voel ik me inderdaad een beginneling en kan dus niet reageren zoals enkele meer ervaren fotografen (ik zoek mijn weg nog in de basisbegrippen zoals diafragma en sluitertijd enz.). Als ik reageer op een foto is dat enkel vanuit mijn oog, vanuit mijn gevoel bij een foto.

                        Ik heb enkel nog maar een foto in het testforum geplaatst en ik schijn dat met die exif-waarden niet klaar te krijgen... daarom nog geen fotootje hier in de beginnershoek. Maar als het zo ver is, is mijn bedoeling toch wel tips te krijgen om betere foto's te maken. En die tips krijg je nu eenmaal van mensen met iets meer ervaring dan ik. Ik vermoed dat het ook de bedoeling is van jou, Jan. Ook al kan ik geen tips geven, bij bepaalde foto's durf ik al eens mijn 'gedacht' te zeggen wat ik ook hier al heb gedaan over deze foto.

                        @Marc
                        Ik ben het best met je eens... ik kan me zo voorstellen dat mensen je beoordelen op basis van het aantal posts (veel of weinig), terwijl dat niet de zorg van de lezer/kijker mag zijn hoeveel tijd iemand spendeert hier. Het is erg jammer dat er vaak eenzijdig wordt omgegaan met een forum. Alleen maar tips of reacties willen en niet bij anderen iets plaatsen, is niet heel forumvriendelijk, althans als je het mij vraagt.
                        In elk geval kijk ik uit naar je reactie bij mijn eerste post...
                        Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

                        Comment


                        • #13
                          Re: snelle tulp

                          Waw, er komen zelfs epistels. Waarvoor dank, ik deel jullie mening. Maar ik zou me zelf nog geen beginneling durven noemen (noem me een pré-beginneling), heb m'n camera met moeite een maand en heb BD nog maar net ontdekt. En toch durf ik hier al eens een foto zetten, omdat ik wil bijleren, omdat ik denk dat een foto 'iets heeft'.
                          Bedankt iedereen, zelfs diegene die alleen maar komen kijken. Mischien moeten ze gewoon een puntensysteem invoeren, dat gaat sneller

                          Comment


                          • #14
                            Re: snelle tulp

                            Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghem Bekijk bericht
                            Waw, er komen zelfs epistels. .....(noem me een pré-beginneling), ......
                            Oh, als we dit categorie bij krijgen stap ik er met twee voeten in. Heb mijn toestel een jaartje ongeveer, maar niet voldoende tijd, scholing, ervaringsdeskundigen aan mijn zijde, dus noem ik mezelf vaker een bleu dan een kenner
                            Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

                            Comment


                            • #15
                              Re: snelle tulp

                              ontbreken van tijd, ken ik ook. 3 Kids<7j, fulltime werken in shiften, 1 op 2 weekends werken... soms moet ik het stof van de lens blazen

                              Comment

                              Working...
                              X