Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tokina lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tokina lens

    Ik twijfel tussen een Tokina 19-35 en een Sigma 15-30. Als je prijs en kwaliteit afweegt, lijkt me dit geen makkelijke keuze. Wie geeft me een zetje?
    pat

  • #2
    De 15-30 biedt mooie resultaten voor zijn prijs, maar de Tokina plastic fantastic is op een toestel met 1.6 (-achtige) crop de winnaar in de categorie "toch nog veel waar voor bijna geen geld". De Sigma biedt vooral een bredere beeldhoek, maar helaas is de vervorming aanzienlijk (tenzij je het toestel mooi horizontaal richt, dan valt het mee). De Tokina vraagt een stopje extra, terwijl de 15-30 al behoorlijk is wijd open. De vraag is in welke mate dat uitmaakt op een groothoek.

    Omdat ik zelf geen goeie 15-30 kan vinden (7 stuks getest, allemaal slechte focus op mijn body), raad ik iedereen met een 10D/300D aan om deze lens toch eerst goed uit te proberen (op oneindig) alvorens ze aan te kopen. Ter verdediging van mijn 10D: Canon heeft 'm getest en perfect bevonden - hij moest niet worden gecalibreerd. Welke conclusie trekken we daar uit...?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      de 15-30 sigma levert ook erg lelijke lichtvlekken en reflecties op bij tegenlicht en invallen licht..
      alternatieven zijn natuurlijk ook nog de tamron 17-35 f/2.8-4 Di en sigma 17-35 f/2.8-4 DG, hoewel ik de laatste niet zou aanraden (heb em geprobeert, aardig, maar volgens mij is de tamron beter).
      als je niet per-se een zoom hoeft, is de 17mm tokina atx pro een uitstekende keuze.
      http://marcof.net - geheel nieuw!

      Comment

      Working...
      X