Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G5 of Canon S1 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G5 of Canon S1 IS

    Een vriend twijfelt tussen die 2 toestellen.
    Hij is eerder geneigd om naar de S1 te gaan vanwege de 10x optische zoom.
    Qua prijs schelen die niet zoveel meer.
    Wat vinden jullie, is die S1 kwalitatief even goed als die G5 ?
    volgens wat ik zie zijn de grootste verschillen:
    * 3.2 of 5 megapixel (95% van de afdrukken zullen gewoon klein formaat zijn)
    * 10x of 4x optische zoom
    * bij de S1 geen mogelijkheid tot externe flash, bij de G5 wel
    * viewfinder EVF of optical (wat is het verschil hier ?)

    Iemand die wat goede raad kan geven i.v.m. een keuze
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

  • #2
    Hoi Cypho,

    Ik heb sinds vorige week een S1 IS.
    Ik heb nog nooit met een G5 gewerkt, dus ik heb niet direct een idee of de foto's hier beter zijn van kwaliteit of dat de G5 meer mogelijkheden heeft.
    Maar over de S1 ben ik zeer tevreden. De 10x optische zoom met Image Stabilisator is echt geweldig.
    Over de viewfinder, bij de S1 is dit een EVF wat wil zeggen dat je kijkt naar een mini LCD schermpje dat exact hetzelfde weergeeft als het draaibare LCD scherm op de S1, je ziet dus exact hoe de foto eruit gaat zien. (En ja de kwaliteit van de EVF is echt ongeloofelijk, voor zo'n klein lcd'tje zie je nog zeer veel detail!).
    Verder hangt het af van jou, wat wil je doen met de camera, als je geen extra flash nodig hebt en 3.2Mp genoeg is, dan zou ik zeker voor de S1 gaan.

    Als je nog iets wil weten, je vraagt het maar.


    greetz
    My Flickr

    Comment


    • #3
      Ik heb een paar maanden een G5 en ik zet hem waarschijnlijk begin volgend jaar hier te koop, maar dit is puur omdat ik graag een DSLR wil. Als je een goede prosumer zoekt, dan kan ik je zeker de G5 aanraden! (of je wacht tot januari of februari volgende jaar en je kunt die van mij kopen )
      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

      Comment


      • #4
        Een onhandigheidje aan vele optische zoekers op prosumers is dat ze niet mee zoomen: je ziet dus niet door de zeoeker wat er opgenomen zal worden.

        Daarnaast worden een aantal zoekers al voor een gedeelte geblokkeerd door de lens, en al zeker als je dan nog eens met een TC of wide-angle aan de slag gaat...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by CooMa
          Een onhandigheidje aan vele optische zoekers op prosumers is dat ze niet mee zoomen: je ziet dus niet door de zeoeker wat er opgenomen zal worden.

          Daarnaast worden een aantal zoekers al voor een gedeelte geblokkeerd door de lens, en al zeker als je dan nog eens met een TC of wide-angle aan de slag gaat...
          Met dat laatste ben ik het eens, maar ik heb nog nooit een zoeker van een prosumer niet mee zien zoomen...(tenzij natuurlijk de camera geen optische zoom heeft ). Het beeld van een optische zoeker met een gemonteerde converter trekt op niets, dus daarvoor ben je aangewezen op het lcd-scherm.
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Anderzijds is de macro-functie van een G5 beter (hiermee bedoel ik dat je focuspoint dichter kan. Bij de G5 kan op 5cm worden gefocust en bij een S1 is dit 10cm (dacht ik toch). Maar de 38-380m equivalent blijft een prachtige feature! Vooral met het stabilisatie-frame, maar ik denk toch dat je op 10x optisch een statief nodig zal hebben (correct me if i'm wrong).
            Nikon D80
            18-200 VR
            www.circuitfotografie.be

            Comment


            • #7
              ik heb met de c750 van oly geschoten met hierop een 1.7 teleconverter.

              resultaat: 646mm en ik schoot hier scherpe pics mee los uit de hand.

              deze heeft geen IS maar als je een vaste hand hebt maakt het niet uit.

              dus het licht ook aan je zelf.

              al is IS wel een leuk extratje.

              ik persoonlijk vindt het jammer dat ze deze nieuwe camera de s1is uitbrengen met maar 3.2mp terwijl hij toch aardig wat kost.
              ik vind 4mp een goede basis.
              daarom zou ik nooit de s1is kopen.
              maar das ieder voor zich.

              FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
              Canon EOS600d

              Comment

              Working...
              X