Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B+W ND110 test

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • B+W ND110 test

    Sinds gisteren ben ik in het bezit van een B+W ND110 filter dus vandaag aan de vijver eens geprobeerd enkele opnames te maken.. alleen twijfel ik of deze wel oké is!
    Wie onder jullie kan me enkele tips geven zodat ik me er in de toekomst beter kan op toeleggen.. Alvast bedankt?!





    69 mm
    f/10
    iso100
    41 sec.

    Groeten
    Dave
    Last edited by 550Dave; 28 april 2013, 15:46.
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

  • #2
    Re: B+W ND110 test

    Hier is volgens mij deze filter niet nodig. Het effect op 't water vind ik niet zo mooi.
    Ik denk wel dat je de filter correct hebt gebruikt en dat je daar nog veel plezier gaat aan beleven.
    Je zal altijd wel voor en tegenstanders vinden.
    Ik ben voor, maar hier is het effect overdreven.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: B+W ND110 test

      Als test voor je nieuwe filter is het goed gelukt, maar ik moet Eddy ook bijtreden en zeggen dat het hier niet zo op zijn plaats is. Denk dat ik bij deze foto liever een polarisatiefilter had gezien.

      Mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: B+W ND110 test

        Het water is te 'ghost' achtig hé!
        Bedoelen jullie met 'niet op z'n plaats'.. een compositie waar de belichting goed genoeg is om een iets langere sluitertijd te kunnen hanteren zonder de opname te overbelichten?
        De bedoeling van deze aankoop is om gelijksoortige opnames te maken (mits veel oefenen).. vind ik persoonlijk heel mooi!
        http://static.nationalgeographic.nl/...-17-329190.jpg
        Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

        Comment


        • #5
          Re: B+W ND110 test

          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          Hier is volgens mij deze filter niet nodig. Het effect op 't water vind ik niet zo mooi.
          Ik denk wel dat je de filter correct hebt gebruikt en dat je daar nog veel plezier gaat aan beleven.
          Je zal altijd wel voor en tegenstanders vinden.
          Ik ben voor, maar hier is het effect overdreven.
          mvg,
          Eddy
          +1
          Lijkt een beetje op HDR toepassen in een foto die dat niet vraagt.
          Trek maar eens op een winderige dag naar zee

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: B+W ND110 test

            Dave, als je kijkt naar die foto achter de link dan zie je toch dat het een heel ander tafereel is, die omgeving leent zich uitermate voor om zulk filter te gebruiken. Je belichting, compositie en dergelijke zijn volgens mij ok, maar gewoon dat er zo'n mistige sluier uit een kruikje komt is gewoon niet mooi.
            Je zegt zelf dat het een oefenfoto is, dus dat is gelukt, je hebt met je filter het water kunnen omzetten in het mistige zonder te overbelichten.

            Volg de raad van brombeer op en ga eens naar het water op een winderige dag, of gewoon naar een natuurlijk watervalletje.

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: B+W ND110 test

              Die raad ga ik absoluut opvolgen.. merci om jullie mening te delen! ;-)
              Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

              Comment


              • #8
                Re: B+W ND110 test

                nu wil het toeval dat ik ook die filter thuis heb getest. Wegens ziekjes zijn, zijn m'n oorspronkelijke plannen om aan de Opaalkust te gaan testen niet doorgegaan, maar dat komt nog.
                Ik had zo een beetje ongeveer hetzelfde resultaat zoals jij, maar dan zonder amfora.
                Ik kan niet wachten om 'm echt te testen.
                Iemand een idee waar ik dat hier, in en rond Utrecht zou kunnen?
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: B+W ND110 test

                  Ik vind het effect hier ook niet zo mooi, komt gek over bij deze foto.
                  Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                  Comment


                  • #10
                    Re: B+W ND110 test

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    nu wil het toeval dat ik ook die filter thuis heb getest. Wegens ziekjes zijn, zijn m'n oorspronkelijke plannen om aan de Opaalkust te gaan testen niet doorgegaan, maar dat komt nog.
                    Ik had zo een beetje ongeveer hetzelfde resultaat zoals jij, maar dan zonder amfora.
                    Ik kan niet wachten om 'm echt te testen.
                    Iemand een idee waar ik dat hier, in en rond Utrecht zou kunnen?
                    Een urinoir ?
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: B+W ND110 test

                      Oorspronkelijk geplaatst door plaatwerker Bekijk bericht
                      een urinoir ?
                      lµl
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: B+W ND110 test

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        nu wil het toeval dat ik ook die filter thuis heb getest. Wegens ziekjes zijn, zijn m'n oorspronkelijke plannen om aan de Opaalkust te gaan testen niet doorgegaan, maar dat komt nog.
                        Ik had zo een beetje ongeveer hetzelfde resultaat zoals jij, maar dan zonder amfora.
                        Ik kan niet wachten om 'm echt te testen.
                        Iemand een idee waar ik dat hier, in en rond Utrecht zou kunnen?
                        Hopelijk al genezen!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: B+W ND110 test

                          Ken (nog) niets van die filtergebruik. Vind de foto wel mooi, maar mag wat meer elan...
                          vriendelijke groeten, Sien

                          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: B+W ND110 test

                            Inderdaad gostiwater.
                            Maar als het geen goeie filter zou zijn, noenkelMi gebruikt de zijne toch nie...
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment

                            Working...
                            X