Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MOD naar MOV (video)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MOD naar MOV (video)

    Hallo

    Bij mij op het werk hebben ze gevraagd om een filmpje te "monteren". Ik zou dit via m'n apple doen via Imovie. Nu, de filmpjes hebben een MOD-extensie maar deze kan Imovie niet lezen. Het zou in een MOV-extensie geconverteerd moeten worden, zodat het door quick-time gelezen kan worden. Iemand die hiervoor een, liefst gratis, convertor kent?

    Alvast bedankt!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: MOD naar MOV (video)

    Sorry...had niet gezien dat er bij Video ook een dergelijk iets bestond... Kan er een mod dit onderwerp verplaatsen naar "video technisch"?
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

    Comment


    • #3
      Re: MOD naar MOV (video)

      Moderator Note: Ik kom hier eerder toevallig bij uit. In het vervolg volstaat het bij een dergelijke vraag (verplaatsen van topic) gewoon op het uitroepteken onder je post te klikken, en dan uiteraard de juiste vraag te stellen.
      Verplaatst van Software naar Video (technisch)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: MOD naar MOV (video)

        Ik heb nog nooit met Imovie gewerkt..... maar:
        .mod files kunnen lastig doen.
        Je kan twee dingen proberen:
        1)- de .mod bestanden hernoemen naar .mpg bestanden. Soms helpt dat en dan kan je verder.
        2)- converteren naar .mov met AVS Video Convertor

        Edit: Mogelijk kan je het ook converteren met VLC media player
        Last edited by Skitch; 27 april 2013, 23:41. Reden: Videolan
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: MOD naar MOV (video)

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Ik heb nog nooit met Imovie gewerkt..... maar:
          .mod files kunnen lastig doen.
          Je kan twee dingen proberen:
          1)- de .mod bestanden hernoemen naar .mpg bestanden. Soms helpt dat en dan kan je verder.
          2)- converteren naar .mov met AVS Video Convertor

          Edit: Mogelijk kan je het ook converteren met VLC media player
          Veranderen naar .mpeg verandert niets aan het probleem, en AVS is enkel voor windows... Maar ik heb een plan! De filmpjes zet ik op windows-pc, daar converteer ik ze met dat programma en dan terug naar de apple! Hopelijk lukt het via deze weg! Maar dat zal ik nog eens moeten proberen. Ik heb ook eens mijn licht opgestoken bij de IT'er bij ons opt werk, misschien kent hij wel een oplossing! Alvast bedankt voor je tips!
          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

          Comment

          Working...
          X