Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stukje oud Leuven : straatje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stukje oud Leuven : straatje

    Het oud Begijnhof is een pittoresk stukje van oud Leuven. Groot is het niet. Maar wel de moeite waard om het te bezoeken. Twee dagen terug, op de zonnige warme dag, ging ik er naartoe met de bedoeling harde contrasten zon-schaduw weer te geven. Ik koos om er een zw uitgave van te maken om deze nog meer te benadrukken.
    Dus voer ik jullie weer in een zw hopelijk fascinerende wereld.

    1.


    2. Hooglichten gebruikt om belichting op muur te temperen.

    Last edited by Loeky; 28 april 2013, 18:40.

  • #2
    Re: Stukje oud Leuven : straatje

    En ik die dacht dat Leuven een moderne stad was...
    Een Begijnhof had ik er beslist niet verwacht!

    Mooie omzetting met die harde schaduwen! Groot gelijk dat je koos voor Zwart-Wit!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Stukje oud Leuven : straatje

      Leuven kan aan Brugge wel niet tippen, maar ze heeft toch nog echte specifieke oude hoekjes, ook al werd ze tijdens de eerste en tweede wereldoorlog erg gebombardeerd. We hebben een klein en groot Begijnhof. En oude ringmuren die gaan denk ik vroeg of laat instorten als ze er niets aan doen. Leuven is ook niet erg groot. Je kan gemakkelijk wandelen van de ene naar de andere kant van de stad. Maar door de fusie van verschillende andere gemeentes, werd groot-Leuven gesticht. Maar hartje Leuven is klein.
      Je kent Leuven niet ? Nou zal af en toe wat posten zodat je historisch Leuven leert kennen.
      Zoals je ziet de kinderkopjes vormen de weg.

      Comment


      • #4
        Re: Stukje oud Leuven : straatje

        Heerlijk hoe dit beeld 'past'. Mooi!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Stukje oud Leuven : straatje

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          En ik die dacht dat Leuven een moderne stad was...
          Een Begijnhof had ik er beslist niet verwacht!

          Mooie omzetting met die harde schaduwen! Groot gelijk dat je koos voor Zwart-Wit!
          Helaba! Wij hebben zelfs 2 begijnhoven. Dit is het kleintje (eigenlijk maar een straatje), maar het grote wordt onderhouden door de KUL en is prima in orde en zeer mooi! :-)
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: Stukje oud Leuven : straatje

            Een zeer geslaagde foto, als je het mij vraagt.
            Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

            Comment


            • #7
              Re: Stukje oud Leuven : straatje

              heel knap hoe je hebt gespeeld met licht en contrast

              Comment


              • #8
                Re: Stukje oud Leuven : straatje

                Leuven is niet alleen mijn geboortestad, ik heb er ook een 33j gewoond. Leuven is een oude stad met een modern tintje. Zeker eens een dagje te voet doen, heeft veel verborgen kantjes. Mooi in kaart gebracht.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Stukje oud Leuven : straatje

                  ondanks de omzetting, vind ik de zonnig delen toch te licht.
                  ook ist niet echt zwart/wit en dan weer vooral die lichtere delen.
                  met hard licht fotograferen vereist extra aandacht en kunde van de fotograaf.
                  het oplossen door "er dan maar" zwart/wit van te maken vind ik een surrogaat oplossing.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stukje oud Leuven : straatje

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ondanks de omzetting, vind ik de zonnig delen toch te licht.
                    ook ist niet echt zwart/wit en dan weer vooral die lichtere delen.
                    met hard licht fotograferen vereist extra aandacht en kunde van de fotograaf.
                    het oplossen door "er dan maar" zwart/wit van te maken vind ik een surrogaat oplossing.
                    grt,bouk.
                    De hooglichten inderdaad, nu ik het op een groot scherm zie
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stukje oud Leuven : straatje

                      ondanks de omzetting, vind ik de zonnig delen toch te licht.
                      ook ist niet echt zwart/wit en dan weer vooral die lichtere delen.
                      met hard licht fotograferen vereist extra aandacht en kunde van de fotograaf.
                      het oplossen door "er dan maar" zwart/wit van te maken vind ik een surrogaat oplossing.
                      grt,bouk.
                      Ohohoho... Bouk ik heb niet zomaar gekozen om er een zw opname van te maken, om vanalles te verdoezelen. Ik heb wel degelijk gekozen om een zw foto te maken. De eerste keer had ik mijn toestel op zw gezet. Maar toen ik het in PS mijn foto's downloade werden ze allen weer in kleur weergegeven. Dus heb ik in kleur genomen om nadien ze nadien in zw om te zetten.
                      Dat ze nog niet prima zijn kan wel zijn. Ik ben het nog aan het leren he. Maar vond dat het felle licht en grote schaduwen misschien wel ideaal zou geweest zijn om mijn foto's te nemen. Ik heb er verschillende genomen. Maar achteraf vond ik de anderen misschien toch nog niet goed genoeg. Daarom heb ik ze niet meer geplaatst. Deze vond genade in mijn onkundige ogen. Ik weet gewoonweg dat ik mijn oog nog zal moeten oefenen. Aldoende leert men.
                      ik heb geprobeerd rekening te houden met de zwarte en witte delen. Bouk je mag de foto bewerken hoor. Hoe moest volgens jij dan de foto eruit zien. Van kijken hoe anderen het doen leer ik ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stukje oud Leuven : straatje

                        Niet opgeven Loeky en blijven oefenen.
                        Als je met dergelijke grote contrasten wil werken zou ik je toch aanraden om eens te overwegen hetzij om te gaan hdr'en, hetzij met maskers te leren omgaan en te gaan blenden

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stukje oud Leuven : straatje

                          Ik heb enkel gereageerd om duidelijk te maken dat ik wel degelijk nagedacht heb, maar dat er mislukkingen eruit vloeien kan ook. Ik moet nog echt leren, wat dat juist inhoud een goede zw te maken. Dat kan alleen als ik veel oefen en richtlijnen krijg.
                          Ik ben niet boos op Bouk hoor, maar ik dacht dat hij toch eventjes verkeerd dacht over mij manier handelen.

                          Ik geef niet op hoor. goed ik ga ook proberen met HDR of maskers te werken. Dat heb ik nog niet gedaan. Dus wordt het tijd dat ik mijn photoshop ook beter leert kennen.

                          Ik heb nu een upgrade geplaatst.

                          Ik documenteer me ondertussen ook hoor. Nu heb ik mijn boek handleiding digitale zwart-witfotografie van John clements bovengehaald. Zal hem ook even doornemen. Zal me helpen om me te verbeteren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stukje oud Leuven : straatje

                            De update is beter, nabewerking is belangrijk maar leer je niet op 1 dag. Geniet van het fotograferen en de rest komt wel.
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stukje oud Leuven : straatje

                              Ja, eos550, ik weet het. Dat is wat ik nu probeer onder de knie te krijgen. Ik weet dat het me zal lukken. Vroeg of laat. Liefst vroeg.

                              Comment

                              Working...
                              X