Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra lens Canon EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra lens Canon EOS 300D

    Ik ben van plan een EOS 300D aan te schaffen maar twijfel nog over een eventuele lens (naast de standaard kitlens). Mij is aangeraden:

    Canon EF 28-90/4.0-5.6 + EF 75-300mm f/4-5.6 III

    of

    Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM

    Wat zijn de voor en nadelen, en heeft iemand ervaring met deze lenzen? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom (<500 euro)

  • #2
    Ik zou die 28-90 gewoon vergeten, als ik jou was. De 28-135IS is een uitstekende en populaire lens voor de digitale EOS bodies met 1.6x crop, en een uitstekende aanvulling op de kitlens. Een budget-telezoom die heel goeie kritieken krijgt, is de Sigma 70-300 APO II. Gezien je budgettaire beperking, zou ik dan eerst de 28-135 aanschaffen, en later een telezoom als aanvulling zoeken. Probeer het grootste stuk van je lensbudget te spenderen aan het bereik dat je het vaakst gebruikt.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pieter G.
      Ik zou die 28-90 gewoon vergeten, als ik jou was. De 28-135IS is een uitstekende en populaire lens voor de digitale EOS bodies met 1.6x crop, en een uitstekende aanvulling op de kitlens. Een budget-telezoom die heel goeie kritieken krijgt, is de Sigma 70-300 APO II. Gezien je budgettaire beperking, zou ik dan eerst de 28-135 aanschaffen, en later een telezoom als aanvulling zoeken. Probeer het grootste stuk van je lensbudget te spenderen aan het bereik dat je het vaakst gebruikt.
      Bedankt, hier schiet ik alweer een eind mee op! Kun je me nog meer (enigzinds goedkope) telezoom lenzen aanraden als eventuele aanvulling later op de 28-135?

      Comment


      • #4


        Bedankt, hier schiet ik alweer een eind mee op! Kun je me nog meer (enigzinds goedkope) telezoom lenzen aanraden als eventuele aanvulling later op de 28-135?
        Een Sigma 135 - 400 mm F4,5 - 5,6 APO ASFERISCH RF deze is verkrijgbaar al voor 450 euro oa bij Konijnenberg http://www.digitalekamera.nl/

        Gr Motordigitaal
        Gr Motordigitaal
        www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by motordigitaal
          Een Sigma 135 - 400 mm F4,5 - 5,6 APO ASFERISCH RF
          Die is inderdaad niet verkeerd.
          Ook Tamron biedt nog een budgetvriendelijke 70-300 aan, die wellicht vergelijkbaar is met de Sigma.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6

            Ik zit zelf ook nog met dit probleem...

            Ga volgende week een 300D aanschaffen maar weet ook nog niet helemaal welke zoomlens ik erbij moet nemen.

            Het voornaamste wat ik ermee ga schieten zijn brommer en motorraces.
            Moet in ieder geval een ..-300 mm lens zijn.

            In hoeverre zijn die USM lenzen van Canon noodzakelijk voor dit soort werk?

            Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen de volgende lenzen:

            EF 75-300 f/4-5.6 usm
            EF 90-300/4,5-5,6 usm
            Sigma 70-300 F4-5.6 Macro Super APO

            Wil er tot 300,- aan besteden..
            Iemand misschien andere nuttige tips?
            Fuji Finepix 601z * iMac DV 400

            Comment


            • #7
              Originally posted by janneke5
              Ik ben van plan een EOS 300D aan te schaffen maar twijfel nog over een eventuele lens (naast de standaard kitlens). Mij is aangeraden:

              Canon EF 28-90/4.0-5.6 + EF 75-300mm f/4-5.6 III

              of

              Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM

              Wat zijn de voor en nadelen, en heeft iemand ervaring met deze lenzen? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom (<500 euro)
              Ik heb momenteel de kitlens en daarbij (tweedehands) de EF75-300f/4-5.6 III aangekocht. Zeer tevreden van de prijs/kwaliteit van deze twee lenzen, maar ik wil ook sparen voor de EF28-135/3.5-5.6 IS USM, voor zijn uitstekende kritiek hier op het forum en omwille van zijn interessant bereik, op dit moment moet ik te veel van lenzen verwisselen.

              Om een idee te geven van de 75-300 kan je hier eens kijken, de eerste twee zijn genomen op de max. brandpuntsafstand 300 mm.;



              Is this the real life? Is this just fantasy?
              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

              Comment


              • #8
                Wegens aankoop van een 100-400L (is al besteld) heb ik binnenkort waarschijnlijk een EF 75-300 1:4-5,6 III USM te koop .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Ik heb een 75-300 USM IS , deze is wel iets duurder maar de IS functie is wel handig , zeker om wijd open kiekjes te maken

                  Sven
                  http://www.dullaert.net

                  Comment

                  Working...
                  X