Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rotsplantje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rotsplantje.


    Nog eentje van in de paasvakantie in het zuiden van Frankrijk.

    Vetplantje (?) komt piepen of de lente er nu echt aan komt ?

    Benieuwd wat we nu weer kunnen leren...




    update na tip van Helen :




    grotere versie (van origineel) : hier

    Last edited by Iegienie; 27 april 2013, 22:10. Reden: (link toegevoegd)
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Rotsplantje.

    Goed gezien. Mooie DOF. Juist de onderste stuk die uit focus is trekt steeds mijn aandacht. Als je iets van onder af doet wordt deze compositie een stuk rustiger en sterker.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

    Comment


    • #3
      Re: Rotsplantje.

      Ik heb een update erbij geplaatst, na je tip. dank je wel.

      Klein vraagje : deze foto is genomen met een totaal "verkeerde" lens : een 18-35mm zoom, op 35mm. Waarom ? Omdat ik geen andere heb voor het ogenblik.
      Dergelijke dichtbij foto's trekken zegt me wel iets (heb er in die vakantie nog een aantal genomen, misschien post ik ze hier op het forum wel eens).

      Probleem hierbij is idd. de DOF. Hier stonden de plantjes netjes op een rij, maar bloesems of katjes aan takken van bomen, en daar de juiste dingen scherp krijgen, ahumm.

      Mijn vraagje is dus : werkt een 85 of 105mm macro lens eigenlijk makkelijker, of is de techniek om het zaakje juist te krijgen juist nog moeilijker ?
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment

      Working...
      X