Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6833 - Solo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6833 - Solo





    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: 6833 - Solo

    wat een mooie duidelijke foto. De kleuren zijn aangenaam. Wat ik heel graag heb aan je foto is dat je je geconcentreerd heb op het essentieële die de muzikant maakt. Zeer zeker niet gemakkelijk. Zachtjes wordt de omgeving vervaagd en vertoont een verzacht geheel.
    Een streling voor het oog. Wat voor mij zacht muziek veronderstel.
    Last edited by Loeky; 30 april 2013, 22:42.

    Comment


    • #3
      Re: 6833 - Solo

      Mooie diagonaal als compo
      Instrument en muzikant, tof.
      De DOF is ook goed maar ik vind de BG wat rommelig.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: 6833 - Solo

        Zelfde gedacht als Eddy omtrent de achtergrond.
        Ik kan me voorstellen dat je de persoon die het instrument (al dan niet) bespeelt niet wou storen en vraag me daarbij af of hetgeen nu naast hem ligt niet kon weggenomen worden?
        Het voorwerp trekt (te) veel aandacht.
        Voor de rest is deze foto "doordacht" en af.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: 6833 - Solo

          Wat een scherpte. Goed hoor
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: 6833 - Solo

            knap gedaan
            een pessimist is een optimist met ervaring.
            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
            Pentax k-3II en nog meer glas

            Comment


            • #7
              Re: 6833 - Solo

              Mooi, mocht linksonder nog wat meer hebben voor mij.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: 6833 - Solo

                Voor mij is het helaas een foto met weinig aandacht voor compositie, het instrument onderaan afgesneden en boven de bocht net tegen het kader en dan een bg die erg rommelig is en de aandacht vraagt.

                Comment


                • #9
                  Re: 6833 - Solo

                  Over de BG voldoende geschreven. Ik kijk even naar het beeld en zie dat er prachtige driehoeken worden gevormd wat het voor mij dan interessant maakt om naar te kijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 6833 - Solo

                    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Voor mij is het helaas een foto met weinig aandacht voor compositie, het instrument onderaan afgesneden en boven de bocht net tegen het kader en dan een bg die erg rommelig is en de aandacht vraagt.
                    Jaja, wie kaatst enzovoorts.

                    Maar het is heel bewust zo gedaan.
                    Ook anderen hebben geschreven over de achtergrond (BG). Het is niet
                    anders. Wanneer een 12-jarige het aandurft om in zijn eentje voor een
                    hele zaal mensen zijn beste kunnen te doen, dan ga je niet om hem heen
                    lopen om van de achtergrond een fotostudio te maken.

                    En ja, elke foto wordt afgesneden aan zijn randen. De fotomaker/bewerker
                    heeft daarin de keuze. Vanuit een ruimtecapsule kan je de hele aarde in
                    beeld brengen (en zelfs dat is maar de helft).
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 6833 - Solo

                      Ik hoop dan ook Plaatwerker dat je kunt begrijpen dat niets maar dan ook niets in het beeld er op zou kunnen wijzen dat dit om een optreden ging.
                      Vanzelfsprekend dat je dan als fotograaf probeert "discreet" aanwezig te zijn en dit optreden niet verstoort.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: 6833 - Solo

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Ik hoop dan ook Plaatwerker dat je kunt begrijpen dat niets maar dan ook niets in het beeld er op zou kunnen wijzen dat dit om een optreden ging. ...
                        Ik begrijp het en ik wist het zelf ook wel. Ik gaf alleen later de verklaring waarom de achtergrond is zoals die is. En ik neem nooit iemand zijn commentaar kwalijk tenzij het boosaardig is bedoeld (en dat gebeurt zelden).

                        En als ik achteraf hoor dat velen niet hebben gemerkt dat ik heb gefotografeerd, beschouw ik dat als een compliment.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 6833 - Solo

                          Ik zal het niet iedereen naar de zin maken; niet kunnen en ook niet willen.
                          Dank voor de prijzingen en de kritiek.
                          En voor het kijken ook.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 6833 - Solo

                            ik weet niet wat het is Plaatwerker, maar ik word nooit "hot" van jouw foto's. Uw onderwerpen zijn allesbehalve sympathiek. De scherpte en diagram daarintegen zullen wel top zijn, denk ik.
                            Deze mist een verhaal als je hem voor de eerste keer ziet. Daarna met uw uitleg van dat 12 jarig kind die voor het eerst een zaal vult geeft dit een andere dimensie.
                            Ik zou graag hebben dat je ook eens een "klassiek" plaatje post. Zoals inderdaad een landschap of dergelijke. Misschien leren wij daar ook uit dan?
                            Enfin, ik zeg maar wat ik denk en heb geen kritiek op uw doen en laten op dit forum. Mijn foto's daarintegen zijn nog niet de helft van de uwe op gebied van kwaliteit en inzicht denk ik, maar ik leer graag bij en dat gevoel mis ik een beetje nu.
                            Groeten
                            Runnerken
                            Running is a way of living..

                            Comment


                            • #15
                              Re: 6833 - Solo

                              Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                              ik weet niet wat het is Plaatwerker, maar ik word nooit "hot" van jouw foto's. Uw onderwerpen zijn allesbehalve sympathiek. De scherpte en diagram daarintegen zullen wel top zijn, denk ik.
                              Gisteren geen tijd om direct én weloverwogen te reageren en nu moest
                              ik deze alweer zoeken op de tweede pagina. Het gaat snel tegenwoordig
                              door al die dagelijkse bijdragen.

                              Nu ja, dat je er niet 'hot' van wordt, zal een kwestie van smaak ook wel
                              zijn. Ik word ook niet altijd opgewonden van de vele landschappen uit de
                              prentbriefkaartenindustrie en neukende pimpampoetjes ... Maar om nu zo'n
                              algemene uitspraak te doen als zouden (al) mijn onderwerpen onsym-
                              pathiek zijn, kan er op duiden dat je in ieder geval lang niet al mijn BD-
                              foto's hebt gezien.

                              Deze mist een verhaal als je hem voor de eerste keer ziet. Daarna met uw uitleg van dat 12 jarig kind die voor het eerst een zaal vult geeft dit een andere dimensie.
                              Ik zou graag hebben dat je ook eens een "klassiek" plaatje post. Zoals inderdaad een landschap of dergelijke. Misschien leren wij daar ook uit dan?
                              Enfin, ik zeg maar wat ik denk en heb geen kritiek op uw doen en laten op dit forum. Mijn foto's daarintegen zijn nog niet de helft van de uwe op gebied van kwaliteit en inzicht denk ik, maar ik leer graag bij en dat gevoel mis ik een beetje nu.
                              Groeten
                              Runnerken
                              Veel foto's - niet alleen die van mij - moeten hun verhaal maar ontwikkelen
                              samen met de kijker. Zo zie ik het tenminste en ik wil niet sturen of voor-
                              kauwen. Je kan ook leren van mijn commentaren op de foto's van anderen.
                              Landschappen, stadsschappen, havenschappen en industrieschappen heb ik
                              echt wel gefotografeerd (al zijn het er misschien niet veel). Misschien ben ik
                              te eigenzinnig, beantwoord ik te weinig aan de algemene smaak. Het zij zo.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X