Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

COMMUNIE kaartje drukken of printen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • COMMUNIE kaartje drukken of printen

    Hoi Iedereen,

    Zit met een vraagje waar ik maar niet uitgeraakt.
    ik heb het forum al even doorzocht maar heb niet meteen een oplossing gevonden.

    Heeft er iemand ervaring met communiekaartjes afdrukken of afprinten?
    Ik heb zelf al verschillende keren kaartjes digitaal laten afdrukken, maar digitaal drukwerk heeft een te klein kleurenpalet en zit met een grote korrel.
    Dit is echt niet zo mooi als je met foto's op je kaart werkt.
    Gewoon een foto laten afdrukken is dan kwalitatief wel TOP, maar dan zit je weer met de dikte van je papier welke natuurlijk te dun is.

    Wat zijn jullie ervaringen?
    Iemand een suggestie waar ik communiekaartjes kan laten afdrukken?
    DAVID TORRES
    Visual Artist Photographer
    www.david-torres.be

  • #2
    Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

    Ik begrijp uw probleem, dat heb ik ook meegemaakt met mijn kerstkaartjes.
    Ik had deze besteld bij abelli http://www.albelli.be/ en ok, het was mooi, maar inderdaad, gewoon drukwerk.
    Mijn gewone foto's bestel ik bij profonet http://www.profotonet.nl/ wat niet goedkoop is , maar o zo goed, helaas ik denk niet dat ze kaartjes drukken.
    Ik volg dit topic, hopelijk kan er iemand een oplossing geven.

    Comment


    • #3
      Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

      Foto laten printen en nadien op een passend gekleurd kaartje kleven. Hoeft echt niet veel werk te zijn en oogt zeer verzorgd
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

        Ik werk met Smartfoto.be, hun kaartje incl envelope zijn langs één zijde fotokwaliteit langs de andere zijde drukwerk. Verschillende voorgekauwde ontwerpjes en ééntje dat je helemaal zelf kan inrichten. De communiekaartjes om uit te delen/ te ruilen zijn gewone fotoprints (persoonlijk vind ik het papier dik genoeg), ik stuur meestal een vierkant ontwerp op en dat wordt netjes in vierkant geleverd (13x13 voor 18 eurocent). Levertijd 3 dagen.
        Rudy,

        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

        Comment


        • #5
          Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

          Er kan uiteraard niets tippen aan foto op fotopapier. Als je kwaliteit wil dan zal je moeten opkleven op kartonnetjes. Wat werk extra maar het resultaat mag er wel zijn.
          http://www.pixelprinting.be // We print your pixels!

          Comment


          • #6
            Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

            ik geef ook altijd gewone foto's af en geen mens die er in de laatste 5 jaar over geklaagd heeft En na x tijd bij de lokale fotoboer te zijn gegaan ben ik toch maar terug naar ELka overgestapt want ik vind het Kodak papier nog iets te korrelig en kleurloos in vergelijking met Fuji (kan natuurlijk ook aan mij liggen).

            Voor mijn eigen trouw uitnodiging heb ik wel 2 kaartjes aan elkaar geplakt met Pritt en dat ging best nog goed. Maar als je telkens 15 - 30 kaartjes zo moet verwerken wordt het wel een echte ambacht. Dan moet je wat opslaan
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

              Hoe zit het trouwens met Elka?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Hoe zit het trouwens met Elka?
                Elka is overgenomen door de Pieters groep...
                http://www.pixelprinting.be // We print your pixels!

                Comment


                • #9
                  Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixel Printing Bekijk bericht
                  Elka is overgenomen door de Pieters groep...
                  Dank voor dit antwoord. De concurrentie?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: COMMUNIE kaartje drukken of printen

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Dank voor dit antwoord. De concurrentie?
                    Concullega's
                    http://www.pixelprinting.be // We print your pixels!

                    Comment

                    Working...
                    X