Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S7000 Flitser/Statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • S7000 Flitser/Statief

    Hallo,

    Ben sinds kort in het bezit van een fuji s7000, tot volle tevredenheid voor de goed orde. Maar wil nu een flitster aanschaffen en een statief en wil vragen of er eventueel mensen zijn die suggestie`s hebben of ervaring hebben met bepaalde merken en types en hoe dat bevalt.

    Alvast bedankt.





  • #2
    Ik bezit een paar "oude" flitsers (uiteraard wel automatische electronenflitsers) en die voldoen prima op mijn S7000! Camera op M (manueel dus)instellen. , S (shutterspeed)instellen tussen 1/320 en 1/60 (of langer als je een vaste hand hebt of op statief werkt) en A (diafragma) instellen volgens de ingestelde ISO en het richtgetal van de flitser (meestal gemakkelijk af te lezen dmv instelringen of schuifknoppen op de flitser). TTL flitsmeting is (naar mijn bescheiden mening) niet mogelijk op de S7000, maar ik moet zeggen dat ik van het type gebruikers ben die zijn camera leert ontdekken zonder de handleiding te lezen
    Verder heb ik nog steeds mijn 26 jaar oude Velbon statief en ook dat is stabiel genoeg voor een dergelijk licht toestel.

    Comment


    • #3
      Wel opletten met oudere flitsers... De hotshoe van de S7000 verdraagt maar tot een bepaalt voltage (ken het precieze niet van buiten), bij een hoger voltage dat van de flits naar de camera doorgegeven wordt kan je kam "doorbranden"...

      Eentje die regelmatig gebruikt wordt op de 4900/602/7000 is de Vivitar 285HV of zijn kleinere broertje/zusje, de 283. Wel even zoeken, want voor zover ik weet wordt die in België niet meer ingevoerd door de importeur van VIvitar, maar je kunt die wel nog gemakkelijk vinden in de US of de UK.
      Deze flits kun je trouwens heel gemakkelijk manueel instellen tov van de gekozen instellingen op je cam via 1 wiel...

      Maar dit zijn niet de enige....

      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment

      Working...
      X