Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto op tekenpapier afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto op tekenpapier afdrukken

    Al enige tijd zit ik te denken om eens iets creatiever te proberen, ik zou een foto met een pentekening willen combineren, daarvoor zou ik dus een foto op tekenpapier willen afdrukken, ik heb zelf geen printer die een foto van enige kwaliteit kan afdrukken dus ik moet het bij familie gaan afdrukken en ik wil hun printer niet om zeep helpen.
    Dus, heeft er iemand ervaring met foto's (zwart-wit) af te drukken op redelijk grof tekenpapier?
    Welk papier zou hier dan voor geschikt zijn? dikte, korrel,...

  • #2
    Re: foto op tekenpapier afdrukken

    Waarschijnlijk kan je best kiezen voor een 'gestructureerd/texture printerpapier (bv. Hahnemühle, Innova, ...). Deze merken hebben vaak A4-testsetjes van hun papiersoorten, zodat je ze eerst eens kan uitproberen.
    Last edited by guydw; 23 april 2013, 18:34.
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: foto op tekenpapier afdrukken

      en kijk ook naar de dikte. Tekenpapier is vaak dikker dan de meeste printers aan kunnen...

      Comment


      • #4
        Re: foto op tekenpapier afdrukken

        Met een Epson Stylus Pro 3800 (en hoger) is dat geen enkel probleem om zoiets af te drukken !
        je kiest dan wel best voor de mat zwarte inkt.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: foto op tekenpapier afdrukken

          Standaard teken- of schetspapier is doorgaans niet zwaarder als 200 gr. Maar je weet zelf wel waar je mee bezig bent. De meeste standaard jetprinters gaan vlot tot 300gr, en sommige kun je 400 gr doorproppen... Afhankelijk van merk/model, maar vooral van type.
          Of je gestructureerd of gestreken papier gebruikt: met een print op gestructureerd papier verlies je iets van detail, al dan niet gewenst, en zal het tevens moeilijk rechtlijnig te overschetsen zijn. Dus ja, best gestreken of tenminste niet gestructureerd papier... Aan de andere kant mag het dan ook niet te zwaar gecoat zijn, wat dan weer betekent dat je beter print op ongecoat papier, vezel, zodus idd matte toners gebruiken...

          Veel succes,
          F.

          Comment


          • #6
            Re: foto op tekenpapier afdrukken

            Printen op fine art papier is wat je zoekt. Wij kunnen dit printen indien gewenst. Het papier heeft een zwaar grammage en heeft structuur die je bedoelt.
            http://www.pixelprinting.be // We print your pixels!

            Comment

            Working...
            X