Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laat je gaan Canon Powershot 1 Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laat je gaan Canon Powershot 1 Pro

    Na het lezen van de commentaren op depreview weet ik niet echt of dit toestel in de buurt begint te komen van een DSLR.

    Een L-lens klinkt overtuigend, de testfoto's zien er goed uit. 8Mpixel is voor mij wat overhead...

    Een vriend van mij wil dergelijk toestel aanschaffen, maar ikzelf heb er nog geen in m'n handen gehad.
    Iemand van jullie?

    Wat zijn jullie commentaren op dit toestel?
    En het zoomen, is dat met knopjes of een draairing zoals op de DSLR-lenzen?

    Heeft iemand zo'n toestel?

    Thx, en laat je maar gaan met commentaar...
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

  • #2
    M'n vader heeft er zo eentje gekocht.

    Wat betreft foto kwaliteit valt er niets op aan te merken.
    Het voordeel van dit toestel zit 'm in de 'draagbaarheid'.

    Het zoomen is met een elektronische draairing en werkt dus vergelijkbaar met een slr maar voelt toch wat anders.

    Nadelen tegenover een DSRL zijn natuurlijk wel behoorlijk talrijk:
    - veel meer ruis bij hogere ISO waarden
    - shutterlag
    - beperkte uitbreidbaarheid lenzen
    - elektronische viewfinder

    Functies die je dan weer niet hebt op een DSLR zijn
    - een kantelbaar LCD schermpje, kan toch dikwijls handig zijn om foto's uit originele hoeken te nemen
    - movie mode

    Heb je echter geen behoefte aan het zeulen met lenzen en wil je een compacte camera met degelijke zoom dan is dit wel degelijk een aanrader.

    Ik zou echter nooit de stap terug kunnen zetten van mijn 10D, scherpstellen duurt een eeuwigheid in vergelijking met zo een toestel...
    Christian D.

    Comment


    • #3
      EVF hoeft niet per se een nadeel te zijn.Je ziet bv direct of je foto te donker of te licht uitvalt,wat je bij een dslr pas ziet na het nemen van de foto
      Vitarake


      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

      Comment


      • #4
        Ik kan er maar één ding op zeggen zo gauw ik het geld bij elkaar heb koop ik er ook één.

        Maar het is net wat je wensen zijn en de Pro1 voldoet aan de mijne.


        Eerst even naar de winkel om hem in je handen te houden en dan weet je al een stuk meer.

        Groeten Omega.

        www.digiwaart.nl

        Comment


        • #5
          Prima toestel. Mooie haarscherpe foto's, EVF vond ik goed en de zoomring is heel handig. Is ook redelijk snel. Voor de rest heb je er nog supermacro op en je kan hem uitbreiden met een paar lenzen.
          Nadelen heeft Christian al genoemd en dit zijn ook de redenen waardoor ik de mijne weer verkocht heb.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            Originally posted by christian


            Nadelen tegenover een DSRL zijn natuurlijk wel behoorlijk talrijk:
            - veel meer ruis bij hogere ISO waarden
            - shutterlag
            - beperkte uitbreidbaarheid lenzen
            - elektronische viewfinder
            @Christian

            Is de shutterlag dan zo groot? Want men gaat tot 2?5 beelden/sec.
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment


            • #7
              Die 2.5 beeldkjes per seconde zijn niet afhankelik van de shutterlag. In dit geval zul je wat tijd verliezen tussen het afdrukken en het nemen van de 1ste foto, maar daarna haal je idd die 2.5fps (hij hoeft niet meer scherp te stellen, e.d. meer)
              De shutterlag treed op bij het nemen van de 1ste foto omwille van focus, overschakelen van sensor van "show"modus (voor EVF en LCD) naar "opneem"modus om het beeld op te slaan...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Heb me beetje gemist . Ik bedoelde niet shutterlag maar trage AF.

                De shutterlag zou volgens wat ik gelezen heb moeten meevallen, maar dat heb ik eigenlijk nooit getest.

                Waar ik me aan ergerde was dus het trage focussen in vergelijking met een DSLR.
                Christian D.

                Comment

                Working...
                X