Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graffitie kunst of kitch ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graffitie kunst of kitch ?

    Zaterdag klein uitstapje gemaakt te Doel
    Moet zeggen was er niet alleen veel fotografen gezien voor Communie foto's
    Zelf ben ik meer voor landschap maar dit keer mij eens toegelegd op de mooie muren van het dorp (zolang ze er nog staan natuurlijk)
    Moet zeggen er zitten krakken onder die spuiters

    Last edited by Bompie; 21 april 2013, 18:23.

  • #2
    Re: Graffitie kunst of kitch ?

    Bij de graffiti heb je wel degelijk kunstenaars ertussen die hun werk alzo tentoonstellen. Zoals bij alles heb je er heel veel die talent hebben maar niet aan bod komen. Dus uit frustratie gingen ze soms naar buiten en spoten erop los. Maar bij graffiti heb je ook een heleboel vandalen die gewoonweg om zich bezig te houden en hun ongenoegen te uiten dezelfde wijze gebruiken als oorspronkelijk die kunstenaars. Of was het omgekeerd (kan ook). Kunstenaars waren het misschien beu dat geklodder van vandalen te moeten aanschouwen en begonnen er misschien zelf werk van te maken, om duidelijk te maken en met de boodschap : Als je wilt schilderen op muren, doe het dan goed.

    Vandaar die mengeling van geklodder tot mooie werken.

    Daarentegen heb je ook soms kunstenaars die gevraagd en betaald worden om gevels te verfraaien met een of ander kunstwerk. (snobisme of reclame).

    Aan ons uit te maken wat het was. Een kunstenaar, een vandaal of een opdracht. Soms worden ze zoals hier ondertekend met een Pseudo handtekening. Zo'n werk wordt met sjablonen gemaakt. Zorgvuldig gemaakt. Want als ze op pad gaan moeten ze snel te werk gaan om niet gevat te worden. Vaak 's nachts heel laat en van tevoren weten ze precies welke muur ze ervoor uitgekozen hebben.

    Ondertussen is dit uitgegroeid als een ware sport en concurrentie onder de graffitti's. Wie kan het mooist en hoogst tentoonstellen. (Amerika is hiervoor gekend, en ondertussen gaan ze de wereld rond, overal wordt hun handtekening geplaatst.) Het is haast beroepsmatig en als een uitdaging beschouwd. Dat is het ongeveer wat ik ervan weet.

    Sommigen maken vaak hetzelfde werk, als signature hier ben ik geweest.

    Trouwens mooi in beeld gebracht.

    Comment


    • #3
      Re: Graffitie kunst of kitch ?

      Zijn er hier mensen die hun graffiti hobby willen verbeteren??
      Heb zelf een muur in de tuin van 3 meter hoog en een 12 meter lang waar ik op kijk
      Du kom maar op en versier ze maar

      Heb er nog een paar deze had ik omgezet in zw/w vind dat ze dan meer tot zijn recht komt.
      Natuurlijk goed bijgesneden om de muren en ramen er niet mee op te hebben.
      Denk dat ik nog wel eens terug ga naar Doel om ze beter vast te leggen.

      Comment


      • #4
        Re: Graffitie kunst of kitch ?

        Ik ben wel geen graffitti kunstenaar. Maar misschien heb je succes met je oproep.

        Comment


        • #5
          Re: Graffitie kunst of kitch ?

          leuk dat de structuur van het hout nog te zien is door de graffiti.

          Comment


          • #6
            Re: Graffitie kunst of kitch ?

            Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
            leuk dat de structuur van het hout nog te zien is door de graffiti.
            Yep ook mijn gedacht.
            Mvg.

            Comment

            Working...
            X