Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele, welke keus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele, welke keus?

    Graag wil ik voor mijn 300D een tele aanschaffen. Ik denk aan de EF 28-135/3.5-5.6 IS USM of de EF 28-200/3.5-5.6 USM. Wie heeft ervaring met deze objectieven en wil zijn/haar bevindingen vertellen?
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

    http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

  • #2
    De 28-135 zou ik niet echt een tele noemen, maar dit is wel de lens die een groot aantal Canon-gebruikers standaard op hun cam zitten hebben. Goede optische kwaliteit, IS (interessant!!) en degelijk gebouwd en dit voor een redelijke prijs.
    Ik gebruik die zelf trouwens ook heel regelmatig...

    De 28-200 heeft wat meer zoombereik, maar is optisch (volgens mij) toch wat minder dan de 28-135, en dat zal ook te maken hebben met het feit dat dit een +/-7x is tov +/-5x zoom van de 28-135. Een lens met meer zoom is sowieso moeilijker te bouwen (en duurder) als de optische kwaliteit moet blijven....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Dank voor jullie reacties. Echt tele bedoel ik niet, mijn voorkeur gaat dus uit naar 28-135 of daaromtrent. Ik las dat Sigma binnenkort uitkomt met een 18-125. De recenties van dit objectief wil ik even afwachten voordat ik tot aanschaf overga.
      Gegroet Auke
      Nikon en wat toebehoren

      http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

      Comment


      • #4
        Originally posted by elsadeb
        Dank voor jullie reacties. Echt tele bedoel ik niet, mijn voorkeur gaat dus uit naar 28-135 of daaromtrent. Ik las dat Sigma binnenkort uitkomt met een 18-125. De recenties van dit objectief wil ik even afwachten voordat ik tot aanschaf overga.
        Die Sigma is bedoeld als budgetlens; dat kan je van de Canon zeker niet zeggen. Ik denk ook dat de 18-125 een lens met kleinere beeldcirkel is, dus als je ooit nog een 1.3 crop of full frame denkt te gebruiken...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment

        Working...
        X