Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto gemaakt later dan je klikt en Xd Kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto gemaakt later dan je klikt en Xd Kaartje

    Hallo,

    Voorafgaande zal ik even zeggen dat ik zelf de fujifilm finepix A 204 heb.

    Ik fotografeer zelf meest treinen en bij digitale cameras is het natuurlijk zo dat de foto later wordt gemaakt dan dat je op het knopje drukt. Zijn er ook digicams waarbij de foto wel gelijk gemaakt wordt of sneller en naar welk onderdeel van een camera bij specificaties moet ik daarvoor kijken?

    Ik heb hier al gevraagd of je een olympus XD kaartje ook in een fuji kan doen en dat kan. De prijzen van de olympus kaartjes zijn wel goedkoper, hoe kan dat dan? Slaat hij ze langzamer op zodat de foto nog later wordt gemaakt?

    Bedankt hoor!

    Mvg Hans

  • #2
    schutterlag (de tijd die verloopt tussen indrukken en de foto echt hebben) alles hangt af van hoe snel de camera de foto wegschrijft en hoe snel de geheugenkaart de data wegschrijft. je mag er van uit gaan dat alles samenhangt met de prijs van de camera. dus goedkoop toestel schrijft dus trager weg als als een duurder toestel.Het heeft geen enkele zin een kaart aan te schaffen met een wegschrijfsnelheid van 9 megabyte per seconde als het toestel maar wegschrijft aan 1 megabijte per seconde.Voor de meeste toestellen (geen DSLRs) voldoet een gewoon kaartje( wel één nemen van een goed en gekend merk) en daar kan je jaren mee werken zonder noemenswaardige problemen.
    Wat ook belangrijk is of het toestel een ingebouwd geheugen heeft dat kan soms wel wat schelen in snelheid voor de volgende foto te nemen.
    Voor dit te weten moet je gewoon maar eens naar de specificaties van elk toestel kijken.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      http://www.fotovideoshop.nl/nl/faq_foto.html
      een link met wat uitleg waar je misschien wat aan hebt
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment

      Working...
      X