Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G3 lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • G3 lenzen

    Hallo,

    Ik ben reeds enkele weken in het bezig van mijn G3, en ik heb behoefte aan een groter zoombereik. De 4x optische zoom is eigenlijk niet genoeg voor de natuurfoto's die ik ermee wil nemen. De foto in TIFF nemen en dan digitaal inzomen geeft ook niet het gewenste resultaat.

    Vandaar mijn vraag: welk glas kan ik het best gebruiken hiervoor? Wat is de richtprijs daarvan, en zijn deze ook tweedehands betrouwbaar (en vindbaar)?

    Alvast bedankt
    Nikon D80
    18-200 VR
    www.circuitfotografie.be

  • #2
    Ik heb een TC-DC58N van Canon, dat is een 1,75 x converter, zo krijg je 7 x optische zoom.
    Wat kan gebruikt worden op de G3 vind je op volgende site http://kazutoku.cside.com/G3CON_eng.htm
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      Originally posted by cypho
      Ik heb een TC-DC58N van Canon, dat is een 1,75 x converter, zo krijg je 7 x optische zoom.
      Kleine correctie: de optische zoom blijft 4x !! Met de converter erop, moet je zowel de wide als de telestand met 1.75 vermenigvuldigen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Je hebt gelijk Cooma, ik bedoelde dat je i.p.v. 140 mm 245 mm hebt maar de optische zoom blijft 4.
        Cypho
        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

        Comment


        • #5
          Maar je haalt het beestje toch 1.75 keer dichterbij he? Je zoomt toch eigenlijk door een soort vergrootglas? Dat je zoom 4x optisch blijft begrijp ik.
          Moet je converter dan niet extreem zuiver zijn om geen ruis te krijgen in de foto? Daarom vroeg ik of dit tweedehands kopen risicovol is.

          Samen met de adaptor voor de convertor kom ik op ongeveer €200 nieuw (vind ik toch vrij veel). Kan ik voor dit geld ook aan een groter bereik zitten (of boet het dan in aan kwaliteit)?


          Nikon D80
          18-200 VR
          www.circuitfotografie.be

          Comment


          • #6
            Ik heb de teleconverter van Canon zelf, en ik moet zeggen: de kwaliteit valt goed mee (je verliest wel een beetje aan scherpte vind ik, maar 't is doenbaar), en ik denk dat, als je een groter zoombereik wil, je veel meer aan kwaliteit zal inboeten (en ook aan geld ).
            EOS 80D

            Comment


            • #7
              Kijke eens op www.lensmateonline.com, hier hebben ze vele opzetlenzen voor de G3/G5. Tevens leveren ze ipv de standaard canon 58mm verloopstukken die je nodig hebt om de lens op te zetten 52m! Het grote voordeel: goedkoper als origineel canon, blokeert je lens via viewfinder minder (op de site staan vergelijkingsfoto's) en het blokkeert je flits minder (ook weer hiervan foto's op de site).....

              Ik heb laatst de 52mm verloop gekocht daar en een polaristie filter...dik tevreden, snel geleverd...

              Comment


              • #8
                Originally posted by funem


                De foto in TIFF nemen en dan digitaal inzomen geeft ook niet het gewenste resultaat.




                Vreemd G3 heb jij.
                De mijne kan alleen maar in jpeg en raw nemen.
                Tiff is nieuw voor mij
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  RAW = TIFF (hebben ze mij toch altijd verteld). Het komt erop neer dat je opslaat zonder compressie (ruw). Tif is de extensie van zulke foto's. Jpeg vormt een compressie, zodat de foto als een kleiner bestand wordt opgeslaan.
                  Nikon D80
                  18-200 VR
                  www.circuitfotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by funem
                    RAW = TIFF (hebben ze mij toch altijd verteld). Het komt erop neer dat je opslaat zonder compressie (ruw). Tif is de extensie van zulke foto's. Jpeg vormt een compressie, zodat de foto als een kleiner bestand wordt opgeslaan.
                    RAW = GEEN TIFF
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Misschien beetje uitleg?
                      Nikon D80
                      18-200 VR
                      www.circuitfotografie.be

                      Comment

                      Working...
                      X