Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Storm boven Bjarnarflag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Storm boven Bjarnarflag


    Deze blaauwe lagoon is te vinden in de buurt van de Myvatn meer in IJsland.

    Kort na deze foto moest ik rennen naar de auto om te schuilen.
    Manlief had het minder goed - hij was bezig om een dichtbijzijnde volkaan te klimmen en heeft de volle storm boven zich gehad.
    Gelukkig is hij taaier dan mij.

    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Storm boven Bjarnarflag

    Deze foto's heeft alles... juist nog ne palmboom.

    Comment


    • #3
      Re: Storm boven Bjarnarflag

      mooi en met veel aandacht voor compo...met die steentjes en dat schuim er nog bij!
      het water is speciaal daar, maar dit water klopt niet vind ik tov de lucht. Vind persoonlijk de lucht te donker gemaakt waardoor het water te licht overkomt...
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Storm boven Bjarnarflag

        te onrustig voor mij; er is teveel om naar te kijken...de kiezels, het fel blauwe water, de extreem donkere lucht, de laaghangende witte wolkjes...ik verdwaal een beetje in deze foto.
        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

        http://shantiguru.1x.com

        Comment


        • #5
          Re: Storm boven Bjarnarflag

          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
          het water is speciaal daar, maar dit water klopt niet vind ik tov de lucht. Vind persoonlijk de lucht te donker gemaakt waardoor het water te licht overkomt...
          heb ook een beetje dat gevoel maar miss was het wel zo ,verder een hele knappe foto

          Comment


          • #6
            Re: Storm boven Bjarnarflag

            Knap beeld.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Storm boven Bjarnarflag

              Voor mij net een iets te veel aan water; ik verdrink voordat ik het mooie op
              mijn gemak kan bewonderen en heb het gevoel naar twee foto's te kijken...

              Comment


              • #8
                Re: Storm boven Bjarnarflag

                Originele foto van deze plaats maar ik had gekozen voor een lager opnamestandpunt.
                Ben daar ooit (hoewel het verboden is) gaan pootje baden. Viel hard tegen.
                Voor de IJsland-liefhebber : boven de buizen, links van de middelste stoompluim van de kleine centrale (de eerste op IJsland) zie je een lichte, blekere helling, daar onderaan zijn de putten waar ze het befaamde Hverabraud van Myvatnsheidi maken. Ik heb in het verleden een aantal lezingen over IJsland gegeven en in de pauze had ik van dat Hverabraud (vuurbrood) mee om ze te laten proeven (ze houden het recept wel voor zichzelf maar ik heb daar vrienden wonen, vandaar). Telkens veel succes mee gehad. Laatste keer in Nederland was er een bakker in het publiek die net zolang heeft aangedrongen tot ik hem het recept heb gegeven, het is voor 90 % te imiteren in een gewone oven, maar je hebt wel tijd nodig (zij bakken voor 24 uur in de vulkanische ondergrond maar ik gebruik 6 uur). Het brood wordt niet gegeten zoals ons gewone brood maar gewoon met wat boter en het is heerlijk.
                Ik besef dat het hier geen kookprogramma is maar er er IJslandliefhebbers zijn die interesse hebben : jullie weten me te vinden....
                Ze hebben daar nog zo'n recept : eieren die maandenlang worden bewaard in een mengsel van vulkanische as maar dat recept krijg ik onmogelijk los, ik denk dat ze bang zijn dat ik mezelf ga vergiftigen

                Comment


                • #9
                  Re: Storm boven Bjarnarflag

                  Mooi, al die horizontale lagen.
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Storm boven Bjarnarflag

                    Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                    te onrustig voor mij;......
                    Deze kritiek kan ik wel begrijpen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    mooi en met veel aandacht voor compo...met die steentjes en dat schuim er nog bij!
                    het water is speciaal daar, maar dit water klopt niet vind ik tov de lucht. Vind persoonlijk de lucht te donker gemaakt waardoor het water te licht overkomt...
                    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er is helemaal niets veranderd aan de lucht. Ook géén verloop filter gebruikt. Als jij in de RAW converter alleen maar auto levels doet krijg jij dit te zien:

                    Het was nu eenmaal een aparte lichtval.
                    Last edited by Helen; 22 april 2013, 19:16.
                    vriendelijke groeten, Helen
                    Updated WWW.HELENICA.NL
                    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                    Comment


                    • #11
                      Re: Storm boven Bjarnarflag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                      Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er is helemaal niets veranderd aan de lucht. Ook géén verloop filter gebruikt. Als jij in de RAW converter alleen maar auto levels doet krijg jij dit te zien:

                      Het was nu eenmaal een aparte lichtval.
                      My mistake Helen, Ik dacht dat je hier de lucht verdonkerd had zoals je op je andere foto's soms ook doet.
                      facebook

                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Storm boven Bjarnarflag

                        Ik vind het een prachtig beeld !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Storm boven Bjarnarflag

                          Die laagjes vind ik heel mooi! Maar ik volg wat betreft de te donkere lucht/te licht water. Zelfs al komt het zo uit de cam, en is het zoals het was, het staat wel op de plaat he? Ik vind vooral rechtboven het water wat te. Maar he, ik zou toch willen dat deze in mijn library stond, dus ik moet niet zeuren.

                          Comment

                          Working...
                          X