Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Objektiv MD Rokkor 50mm 1:1.7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Objektiv MD Rokkor 50mm 1:1.7

    Hallo,

    Een collega van mij had vandaag een Minolta Objektiv MD Rokkor 50mm 1:1.7 objectief meegenomen naar het werk. Dit was een objectief dat hij nog thuis had gevonden en ooit toebehoorde aan zijn spiegelreflex toestel.

    Dit fototoestel heeft hij niet meer. Toen ik hem vroeg welk type spiegelreflex van minolta dit was, kon hij het zich niet meer herinneren. Kan iemand mij soms vertellen welk spiegelreflex toestel van minolta met de aansluiting van dit objectief overweg kan ?

    MVG, Peter Kleynen
    Camera's: Canon 400D, Canon D60, Minolta SRT
    http://www.kleynen.be

  • #2
    Peter,

    Ik heb ooit (begin jaren 80) een Minolta XD7 gehad met een MD Rokkor 45mm 1:2. De Minolta MD Rokkor zijn manual focus lenzen en passen niet meer op de huidige camera's.

    De MD lenzen zijn zover ik weet compatibel met de XD7 en de X-700. Vanaf de Maxxum 7000 body is Minolta overgestapt op de AF Rokkor lenzen die wel autofacus waren. Of de Maxxum 7000 nog met de MD lenzen overweg kan weet ik niet, alleen zal je natuurlijk heel wat functionaliteiten moeten missen.

    DigiCam

    Comment


    • #3
      Bij MF lenzen van andere merken, waarvan de lensmount fysiek past, is het vaak zo dat je volledig manueel nog kan werken: M-stand met MF en al dan niet met de hulp van de lichtmeting op de body.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        De 50 1.7 MD Rokkor was de standaardlens die bij een Minolta SRT101 hoorde. Release was ongeveer in 1967.
        Er bestaat een adapterring om de manuele Rokkor lenzen te gebruiken op de Minolta Dynax AF bodies.(natuurlijk krijg je er geen AF mee).
        Maxxum is hetzelfde als Dynax, maar dan voor Amerikaanse markt.

        Comment

        Working...
        X