Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

    Hoi,

    Ik ben opzoek naar zo van die typische kleine riviertjes vol met stenen en bomen er langs. Je ziet deze riviertjes veel in de ardenne maar ik ben opzoek naar gelijkaardige hier in vlaams-brabant of er net buiten.

    Ik heb niet veel zin om telkens als ik hier zin naar heb om anderhalf uur te rijden.

    Als iemand er weet laat maar iets weten.

    Groetjes,
    Ken
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

  • #2
    Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

    In het Naamse heeft de loop van de Samson door het "Bois de Gesves" een echt Ardens karakter.
    Ook de Bocq heeft mooie stukken.

    Comment


    • #3
      Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      In het Naamse heeft de loop van de Samson door het "Bois de Gesves" een echt Ardens karakter.
      Ook de Bocq heeft mooie stukken.
      Vlaams-Brabant?

      Comment


      • #4
        Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

        "Waar vind ik een vuurtoren in Limburg?" ...
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #5
          Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Vlaams-Brabant?
          ... vlaams-brabant of er net buiten ...
          Dit bevestigt dat de Vlaming zijn directe zuiderbuur de Waal niet meer kent.
          Ik hou het wel verder voor mij

          Comment


          • #6
            Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Dit bevestigt dat de Vlaming zijn directe zuiderbuur de Waal niet meer kent.
            Ik hou het wel verder voor mij
            Ik zou het wel leuk vinden wat rivier-locaties te hebben in Wallonië liefst regio Luik.

            - Ninglinspo
            - Hoëgne

            Weet ik zijn, en is maar een 60-70 km van hier.
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

            Comment


            • #7
              Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

              Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
              ....

              Ik ben opzoek naar zo van die typische kleine riviertjes vol met stenen en bomen er langs.
              Ik heb niet veel zin om telkens als ik hier zin naar heb om anderhalf uur te rijden.
              tjonge...jonge..jonge.
              waar is de fotospirit tegenwoordig.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                In de Ardennen weet ik wel enkele plaatjes zijn maar elke keer 100km op en 100km af vind ik soms wat te veel.
                Daarmee zoek ik wat meer de regio van Vlaams-brabant of net daarbuiten.
                Het punt is gewoon om niet elk weekend 200km te rijden.

                De naft is niet meer zoals vroeger dat je minder als dan een euro betaalde per liter..
                Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                Comment


                • #9
                  Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Dit bevestigt dat de Vlaming zijn directe zuiderbuur de Waal niet meer kent.
                  Ik hou het wel verder voor mij
                  Wat heeft dat daar nu mee te maken? En waarom dergelijke sneer?
                  De vraag was: riviertjes in Vlaams-Brabant of net daarbuiten. Bezuiden Namen hoort daar m.i. zeker niet bij.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                    Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
                    In de Ardennen weet ik wel enkele plaatjes zijn maar elke keer 100km op en 100km af vind ik soms wat te veel...
                    er zijn er die er voor naar Afrika gaan of Noorwegen.
                    zelf rij ik graag een paar honderd KM voor een mooie lokatie en maak er gewoon een uitje van.
                    voordeel, onderweg kom je vast ook andere mooie lokaties tegen.
                    hangt er een beetje vanaf waar je woont hè.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                      Als ik me niet vergis loopt er een kronkelt beekje van Grez-Doiceau naar de Dijle. Vroeger passeerde ik daar in buurt regelmatig met de moto maar ik ben er nooit gestopt dus ik weet niet of er plaatsen zijn waar je mooie beelden kan schieten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        er zijn er die er voor naar Afrika gaan of Noorwegen.
                        Natuurlijk ik ook maar niet voor riviertjes .
                        Ik doe het wel maar soms weten we niet eens wat er in onze achtertuin ligt en denken we dat het enkel ergens ver ligt.
                        Daarmee dat ik het ook vraag, het is dus niet enkel omwille van de afstand maar eerder ook om te weten of er hier ook iets gelijkaardig ligt of niet.
                        Waarom 100km rijden als 50 al voldoende kan zij om iets moois tegen te komen.
                        Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Wat heeft dat daar nu mee te maken? En waarom dergelijke sneer?
                          De vraag was: riviertjes in Vlaams-Brabant of net daarbuiten. Bezuiden Namen hoort daar m.i. zeker niet bij.
                          De locatie op de Samson is 70km van waar TS woont (als hij langs de secundaire wegen rijdt waar onderweg nog veel mooie plekken zijn, en het is ook zuiniger dan langs de autostrade).
                          Dit is net over de Maas en naar mijn weten het meest dichtbije riviertje met een stenen bedding.
                          Omdat TS dit zocht en er in Vlaanderen moeilijk rotsen te vinden zijn, vond ik dit nog net daarbuiten en alvast dichter dan de diepe Ardennen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                            Kijk eens op de website van natuur en bos : http://www.natuurenbos.be/nl-BE.aspx Bij tabblad "de natuur in" kan je natuurgebieden bekijken op provincie. Misschien dat daar iets tussen staat wat je aanstaat.

                            Mvg John
                            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kleine riviertjes in Vlaams-Brabant

                              De Ijse tussen Huldenberg en Neerijse, Laan tussen Tombeek en St.-Agatha-Rode en Voer tussen Tervuren en Leuven.
                              Kijk eens op Googlemaps naar de afbeeldingen

                              Comment

                              Working...
                              X