Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke laptop??

    Ik wist niet goed waar deze vraag te posten. Er bestaat wel een rubriek "Software" maar ik vind nergens de rubriek "Hardware", vandaar maar in "Accessoires".

    Mijn huidige laptop kan Lightroom duidelijk niet aan, vooral bij bewerking van foto's in RAW. De HD loopt ook stilaan vol en in het algemeen verplaatst ie meer lucht dan iets anders als je hem ietwat intensiever gebruikt, ook bij andere functies dan fotobewerking. De kids gaan ongetwijfeld blij zijn met een nieuwe oude laptop dus tijd voor een nieuw speeltje voor papa

    Heel waarschijnlijk gaan julie me een desktop aanraden, of minstens een losse goede monitor, maar dat is helaas geen optie om verschillende redenen. Dus het gaat een laptop worden, liefst eentje waar ik een tijdje (lees 5-6 jaar) mee verder kan. Hierdoor kom ik tot volgende gewenste specs:
    • goed 17 inch IPS full HD scherm
    • min 8GB, liefst 16BG ram
    • I7 processor
    • min 500GB HD, liefst meer
    • liefst 125GB SSD
    • grote autonomie hoeft niet echt
    • geen Apple


    Ik heb de Medion Erazer reeks bekeken maar mis daar een IPS scherm. Asus, Sony en Dell zou ook goede schermen inbouwen maar daar zijn de SSD mogelijkheden dan weer een stuk minder....

    Wie heeft goede raad voor mij? Thanks alvast.

  • #2
    Re: Welke laptop??

    als je een IPS-scherm wilt, stap dan maar af van een laptop.

    er is enkel 1 acer-model dat dit had / heeft en dat is dan nog een 10-inch scherm ofzo.

    als je daarbij dan eens verder nadenkt, ga je vermoedelijk moeten kiezen voor een interne SSD & dan een externe schijf, groter dan 500 gig maar dit kan je zelf bepalen dan ook.

    Ram zal je vermoedelijk ook bij moeten steken en apart kiezen in de configuratie, als dit al gaat lukken want weet niet in hoeverre er al 8 gig latten bestaan voor een laptop.

    Persoonlijk zie ik ook niet waarom je niet aan 8 gig genoeg gaat hebben.

    Ik werk op een desktop met een basic i5 & 8 gig ram en kan toch heel vlot werken.

    Moest je nog aan video-bewerking doen, snap ik zeker wel de i7 keuze met 16 gig maar naar mijn idee kiest zo iemand toch wel degelijk voor een desktop zodat hij ook de maximale doorvoersnelheid kan gebruiken, gecombineerd met 7200 rpm-schijven waar in de meeste laptops nog 5400 rpm-schijven gebruikt worden
    Last edited by SVIS; 19 april 2013, 09:18.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke laptop??

      Wel geen 17inch, maar werkt zeer goed voor lighroom en is groot genoeg. Dell xps 12: ips scherm, ssd, i7 8gb ram is genoeg voor foto's. Heb deze al een week gebruikt en het is volgens mij de beste laptop/tablet dat momenteel op de markt is in deze prijsklasse.

      Comment


      • #4
        Re: Welke laptop??

        Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
        als je een IPS-scherm wilt, stap dan maar af van een laptop.

        er is enkel 1 acer-model dat dit had / heeft en dat is dan nog een 10-inch scherm ofzo.

        als je daarbij dan eens verder nadenkt, ga je vermoedelijk moeten kiezen voor een interne SSD & dan een externe schijf, groter dan 500 gig maar dit kan je zelf bepalen dan ook.
        17 inch EN IPS in een laptop gaat toch niet zo goed samen momenteel denk ik, 15 inch IPS laptops zijn er dan weer wel meer maar niet met een HDD+ deftige SSD combo... Net even met Coolblue gebeld: pas op het einde van het jaar denken ze meer 17 inch laptops met IPS schermen te verwachten...het gaat dus een compromis worden waar ik nog niet uit ben...

        Comment


        • #5
          Re: Welke laptop??

          Oorspronkelijk geplaatst door Goofer Bekijk bericht
          17 inch EN IPS in een laptop gaat toch niet zo goed samen momenteel denk ik, 15 inch IPS laptops zijn er dan weer wel meer maar niet met een HDD+ deftige SSD combo... Net even met Coolblue gebeld: pas op het einde van het jaar denken ze meer 17 inch laptops met IPS schermen te verwachten...het gaat dus een compromis worden waar ik nog niet uit ben...
          Ze bestaan wel hoor (Dell maakt er en HP ook dacht ik); De Dell Precision serie is niet goedkoop, maar is zijn geld waard (M6700 is de 17"). Je krijgt 3 Schijven in de 17" en eventueel 1 mini-ssd kaart (zelfde als een ssd, maar ingebouwd in je pc). En in de 15" kan je 2 gewone schijven steken en opnieuw die mini-ssd. Als je wil dat je laptop 5-6 jaar meegaat (bij intensief gebruik en je wil dat deze dan nog mee kan met zijn tijd), MOET je gewoon naar zoiets gaan. (bouwkwaliteit en vooral bouwkwaliteit van de interne hardware is hierbij een enorm voordeel dat een andere laptop je niet kan geven)

          Comment


          • #6
            Re: Welke laptop??

            Ik werk met deze laptop van ASUS en ben er super tevreden over, zelfs voor fotobewerking ben ik er zeer tevreden over!!

            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #7
              Re: Welke laptop??

              Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
              Ik werk met deze laptop van ASUS en ben er super tevreden over, zelfs voor fotobewerking ben ik er zeer tevreden over!!

              http://www.laptopshop.be/product/231...vj-yz010h.html
              Wel geen IPS scherm. Ik dacht ook dat mijn laptop een goed scherm had, tot ik het naast een laptop met IPS-scherm zette (Dell Precision M4700). Dan weet je pas hoe oncorrect je uw foto's aan het bewerken bent. Sindsdien werk ik met een extern IPS scherm, maar deze setup werkt niet voor de TS.

              Comment


              • #8
                Re: Welke laptop??

                Ik zou me niet teveel laten vastzetten door dat IPS scherm. IPS of TN, je moet ze sowieso kalibreren met externe hardware. Ik heb een 'oude' eizo 19" TN en een nieuwer model IPS. Beide gekalibreerd en als je er recht voor zit zie ik geen verschil wat kleur betreft.
                Ik zou dus zoeken naar een laptop met een goed TN paneel ( apple, dell, lenovo) en het geld dat je uitspaart gebruiken voor kalibratie hardware.

                gr
                Jelle
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Welke laptop??

                  Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                  Ik zou me niet teveel laten vastzetten door dat IPS scherm. IPS of TN, je moet ze sowieso kalibreren met externe hardware. Ik heb een 'oude' eizo 19" TN en een nieuwer model IPS. Beide gekalibreerd en als je er recht voor zit zie ik geen verschil wat kleur betreft.
                  Ik zou dus zoeken naar een laptop met een goed TN paneel ( apple, dell, lenovo) en het geld dat je uitspaart gebruiken voor kalibratie hardware.

                  gr
                  Jelle
                  ik volg, kalibratie is de grootste 'noodzaak' om 'zeker' te zijn.
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke laptop??

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Ze bestaan wel hoor (Dell maakt er en HP ook dacht ik); De Dell Precision serie is niet goedkoop, maar is zijn geld waard (M6700 is de 17"). Je krijgt 3 Schijven in de 17" en eventueel 1 mini-ssd kaart (zelfde als een ssd, maar ingebouwd in je pc). En in de 15" kan je 2 gewone schijven steken en opnieuw die mini-ssd. Als je wil dat je laptop 5-6 jaar meegaat (bij intensief gebruik en je wil dat deze dan nog mee kan met zijn tijd), MOET je gewoon naar zoiets gaan. (bouwkwaliteit en vooral bouwkwaliteit van de interne hardware is hierbij een enorm voordeel dat een andere laptop je niet kan geven)
                    Dell Precision M6700 start vanaf 1.449 euro zonder BTW, opleg voor het IPS paneel = 616 €... Als vader van een jong gezin ben ik helaas gebonden aan een budget, ik wil maximum 1.500 € uitgeven.

                    Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                    ik volg, kalibratie is de grootste 'noodzaak' om 'zeker' te zijn.
                    Het gaat deze worden denk ik: http://www.medion.com/be/prod/MEDION...top/30015503A1
                    Mat scherm, LED Egde-Lit, met de mogelijkheid om een SSD in te bouwen. Om het scherm te kalibreren zou ik deze willen aanschaffen:
                    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...4-express.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke laptop??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Goofer Bekijk bericht
                      Het gaat deze worden denk ik: http://www.medion.com/be/prod/MEDION...top/30015503A1
                      Mat scherm, LED Egde-Lit, met de mogelijkheid om een SSD in te bouwen. Om het scherm te kalibreren zou ik deze willen aanschaffen:
                      http://www.fotokonijnenberg.be/produ...4-express.html
                      En deze? http://www.dell.com/be/p/inspiron-17...=dhs&cs=bedhs1
                      Lijkt me meer dan genoeg. i7 quadcore / 8GB is zelfs overkill voor foto me dunkt.
                      Met de 250€ die je uitspaart op de medion koop je jezelf nog een G-force 1TB harde schijf. Dan heb je meteen een heel betrouwbare backup.

                      Die spyder is zeker goed om te kalibreren.

                      Veel succes.
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke laptop??

                        Ik kan niet anders dan Apple aanraden, ge kunt geen betere hebben.
                        Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke laptop??

                          Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
                          Ik kan niet anders dan Apple aanraden, ge kunt geen betere hebben.
                          Ik ben ook een gelukkige apple gebruiker maar als de TS uitdrukkelijk schrijft: geen apple, dan zal het toch iets anders moeten worden.
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke laptop??

                            Als je niet met Windows kan werken, is apple inderdaad beter voor jullie...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke laptop??

                              Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
                              Ik kan niet anders dan Apple aanraden, ge kunt geen betere hebben.
                              ik raad zeker geen apple aan, veel te duur voor wat je krijgt
                              voor de prijs van fruit heb je twee degelijke echte laptops
                              waarom moeten die fanboy's toch constant dat overpriced fruit zitten te pushen
                              man man toch
                              de ts starter zet uitdrukkelijk in de spec's geen apple , wat doen men ....


                              terug on topic
                              ik zou zeker sony niet vergeten
                              ok die hebben wel geen 17" schermen
                              maar wel een full hd 15" scherm met als ik het goed voorheb ips schermen
                              Last edited by gert007; 21 april 2013, 21:04.

                              Comment

                              Working...
                              X