Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV-filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV-filter

    Ik ben aan het zien om een UV-filter te kopen voor mijn cp5700, voornamelijk als bescherming van de lens. Maar met zo'n filter kan mijn lenscap er niet meer op. Brengt het dus eigenlijk wel op van zo'n filter te gebruiken? vooral dan omdat ik niet graag met een camera rond mijn nek rondloop, en die dus voortdurend in en uit mijn beschermzakje haal.
    En ziet een lens daar eigenlijk echt van af van in een winderige stoffige omgeving, aan zee of op wintersport gebruikt te worden? Of is dat allemaal overroepen en kan je evengoed af en toe de lens kuisen met een vochtig doekje?

    alvast bedankt!
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

  • #2
    Beste

    Koop u dan een lenskap die er wel op past, heb dit ook gedaan op mijn UV filter van 58 m/m, perfect mogelijk enkele euro's voor betaald.

    mvg.

    Comment


    • #3
      Originally posted by ODB
      Ik ben aan het zien om een UV-filter te kopen voor mijn cp5700, voornamelijk als bescherming van de lens. Maar met zo'n filter kan mijn lenscap er niet meer op. Brengt het dus eigenlijk wel op van zo'n filter te gebruiken? vooral dan omdat ik niet graag met een camera rond mijn nek rondloop, en die dus voortdurend in en uit mijn beschermzakje haal.
      En ziet een lens daar eigenlijk echt van af van in een winderige stoffige omgeving, aan zee of op wintersport gebruikt te worden? Of is dat allemaal overroepen en kan je evengoed af en toe de lens kuisen met een vochtig doekje?

      alvast bedankt!
      Indien interesse.., heb nog twee Nextphoto Snap On Thread Adaptors voor filters van 46mm.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment

      Working...
      X