Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale rug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale rug

    Hallo,

    Ik ben momenteel in het bezit van een Eos 500N en het digitale tijdperk is momenteel het analoge tijdperk aan het overnemen.
    Ik werk graag met mijn toestel maar zou er ook het digitale aan willen koppelen. Bestaat er een digitale rug voor dit toestel of iets anders waarmee ik mijn foto's ook digitaal kan maken? een aantal jaren geleden was er sprake van een digitaal filmrolletje maar hiervan heb ik sindsdien niets meer gehoord.
    Is het financieel echter interessant om hiervoor te kiezen aangezien er ook een digitale variant bestaat van dit toestel?

  • #2
    hi, als je de zoekfunctie van het forum gebruikt zul je merken dat er een heel aantal topics over dat filmrolletje zijn geweest.
    Het komt erop neer dat het project wellicht stopgezet is. Je beste optie momenteel is om een D70 of 300D te kopen.

    mvg,

    Koen

    Comment


    • #3
      Vermits je toch al een EOS hebt en ik veronderstel ook accesoires (lenzen, flits...), ga je beter voor een 300D of 10D, dan kan je alle accesoires terug gebruiken.

      Heb je bij je 500N maar één lens en voor de rest niets, dan kan je nog kiezen tussen een digitale Nikon of Canon of Pentax of...

      Denk eraan, je toestel is maar de basis. Het meeste geld kruipt in het glasservies. 2 jaar geleden dacht ik ook dat zo'n digitale back een gat in de markt zou zijn, maar met de komst van de 10D is de prijs van de digitale relexen zo gezakt dat geen enkele fabrikant er zich nog aan gaat wagen om een digitale back te maken. Trouwens ik denk dat dit meer problemen gaat opleveren dan goed is. Er moet een redelijk grote sensor in, er moet een LCD in, grote batterijen en een opslagmedium en bovendien moet die nog passen op meerdere camera's als je er wat winst wil op maken. Als je dat bijeentelt, dan heb je denk ik een 300D.
      Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

      Comment


      • #4
        Hierbij een link naar 'het project':

        http://www.siliconfilm.com/default.htm

        Groetjes,
        Don
        Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
        http://dosaas.myjalbum.net

        Comment


        • #5
          er bestaan geen digitale ruggen voor canon, nikon, enz... kamera's, alleen leica heeft dit en als ik me niet vergis hasselblad ook voor een grootfilm camera (kostprijs rijkt net niet tot in het oneindige vermoed ik), nu z'on rug zou je bijna evenveel of meer kosten of een volledige nieuwe DSLR, zoek eens de markt af naar tweedehands 10D's of nu bij kamera express kun je een EOS 300D uit bulk kopen voor 750 euro of zoiets

          PS : uit bulk, betekend dat zij gewoon een lot gekocht hebben, kamera's zitten dan niet appart in een doos maar in een bak van 10 of zo, zij steken die dan in een appart doosje (een niet origineel canon doosje) met alle accessoires die je er normaal zou bijkrijgen, ook garantie blijft hetzelfde
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment

          Working...
          X