Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atlantic Sunset IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Atlantic Sunset IV

    De zon probeerde nog even met haar allerlaatste stralen van die dag de wolken te doorboren alvorens achter de horizon te verdwijnen.











    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

  • #2
    Re: Atlantic Sunset IV

    Prachtige en voor mij herkenbare opname.
    jammer van het wat hoge camerastandpunt, anders had ik me met de zeilboot op zee gewaand.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Atlantic Sunset IV

      Mooi en een naadloze horizon.
      Echt of ................ ? Niet dat het wat uitmaakt, maar puur nieuwsgierigheid.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Atlantic Sunset IV

        @ bouk: een lager standpunt had idd wel een ander (en beter) beeld opgeleverd, deze is opnieuw vanop het dakterras van het vakantiehuisje genomen.
        sowieso kon ik niet veel lager, want de oceaan botst daar tegen een hele hoge en steile rotskust.
        @ Johan: deze is enkel een beetje rechtgezet en heeft wat meer contrast gekregen, voor de rest is daar niks aan gewijzigd, dit zijn de kleuren zoals ze toen echt waren.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Atlantic Sunset IV

          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
          @ bouk: ... deze is opnieuw vanop het dakterras van het vakantiehuisje genomen.
          sowieso kon ik niet veel lager, want de oceaan botst daar tegen een hele hoge en steile rotskust.
          wat een uitzicht...waar was dat..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Atlantic Sunset IV

            dat was ongeveer HIER waar het punt A staat op de kaart, vlakbij Tijarafe.
            het huisje ligt niet vlak aan de kustlijn, maar het eiland is daar zo steil (steilste ter wereld) dat je weinig last hebt van de voorgrond als je naar de oceaan kijkt.
            de kronkelende toegangsweg van een aantal honderd meter naar het huisje moet je met de wagen in eerste versnelling oprijden, een stuk door grind, met bochten van meer dan 90 graden.
            het ligt daar zo rustig dat je alleen de vogeltjes hoort fluiten en de lichte zeebries door de bomen hoort waaien die de blaadjes doet ritselen van de appelsien-, citroen-, advocado- en bananenbomen in de plantage.
            dat in combinatie met een zeer aangename 24 graden, spotgoedkoop lekker gaan eten, vriendelijke mensen, prachtige uitzichten en zonsondergangen, een gigantische sterrenhemel... zucht, wat een zalige vakantie was dat!
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: Atlantic Sunset IV

              prachtig sfeervol beeld

              Comment


              • #8
                Re: Atlantic Sunset IV

                Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                @ Johan: deze is enkel een beetje rechtgezet en heeft wat meer contrast gekregen, voor de rest is daar niks aan gewijzigd, dit zijn de kleuren zoals ze toen echt waren.
                Hoi Kristof,
                Om misverstand te voorkomen: Ik bedoelde dus het ontbreken van de horizon.
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Atlantic Sunset IV

                  da's heel mooi...vooral de lichtspeling op het water en die ene zonnestraal .
                  Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                  http://shantiguru.1x.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Atlantic Sunset IV

                    Mocht voor mij een deel scherper hoor..Verder een mooie plaat maar toch...mis ik iets spannend.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Atlantic Sunset IV

                      Vind dit ook heel mooi...Zeer knap licht en echt een less is more.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Atlantic Sunset IV

                        Mooie, natuurlijke (letterlijk) en krachtige foto vind ik. Ik ben dan ook 'verzot' op wolken en water. Dit mooie licht is nog extra mooi meegenomen.
                        Facebook Silencior Landscapes
                        500px

                        Comment

                        Working...
                        X