Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

converter sigma-canon? probleem... GEZOCHT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • converter sigma-canon? probleem... GEZOCHT

    hallo,


    1) weet er iemand of een canon 2X converter op een sigma lens kan gebruikt worden of een Sigma converter op een canon lens kan gebruikt worden? mijn plaatselijke dealer weet dit namelijk niet echt daar zij geen sigma verdelen!


    2) is er iemand in Brugge met een 2X converter voor canon 10D die past met sigma lens?

    ik heb namelijk fotos getrokken van de maan op 800mm en die zijn heel mooi! maar ik wil dat op 2X proberen maar ik vind het geschift om zoveel geld uit te geven aan een converter zonder te weten wat de prestaties zijn ervan... dus wie kan mij helpen en van wie mag ik de converter messchien es effe lenen (als er een mooie klare nachtelijke hemel is... ), wil daar zelfs een borg voor leggen voor die converter te lenen als men dat wenst! heb het feitelijk maar 1 nacht nodig maar moet natuurlijk een nacht zijn met een maan en geen wolken

    alvast bedankt...
    canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

    please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

  • #2
    Is het om op de 50-500 te gebruiken? Vergeet de 2x, want de kwaliteit van die combinatie is erbarmelijk. Een 1.4x is behoorlijk goed te doen. Op de 50-500 past alvast geen Canon converter (wegens te breed om in de achterkant van de Sigma te schuiven), dus je moet het met een Sigma of een Kenko doen.

    De compatibiliteit van converters met lenzen is niet zozeer merkgebonden, maar kan echt verschillend zijn van lens tot lens. Zowel de Canon als de Sigma converters hebben een ietwat vooruit uitstekend glaselement (bij Canon grotere diameter dan bij Sigma), waardoor ze niet zomaar op elke lens passen. Dat is de reden waarom ik een Kenko heb: die past op heel veel lenzen. Gebruik je de converter maar op één lens, dan kan je natuurlijk beter de converter van dat merk erachter zetten.

    Mijn Kenko 1.4 mag je altijd eens komen testen. Is wel een dik halfuur rijden van Brugge...

    Deze is trouwens met een 50-500 en Kenko 1.4 gemaakt:


    (klik op de foto om de originele upload op PBase te zien)
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X