Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastolite camera bracket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lastolite camera bracket

    Ik ben voornemens om de Lastolite camera bracket aan te schaffen, in combinatie met de Lastolite Ezybox. Dit om tijdens reportages zachter licht te krijgen en de flitser niet recht boven de camera te hoeven gebruiken.
    Bij elkaar zijn hieraan een redelijke kosten verbonden (zo'n 160 euro).
    Heeft iemand ervaringen met dit systeem of kent iemand een vergelijkbaar (en liefst goedkoper) systeem?
    EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

  • #2
    Re: Lastolite camera bracket

    Voor mij een zeer veelzijdige bracket = Manfrotto 233B Camera Mount Flash Bracket , heeft héél veel mogelijkheden.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Lastolite camera bracket

      en waarom overweeg je het zo te doen?

      er zijn zeker en vast veel goedkopere systemen

      standaard light-stand volstaat, eventueel gecombineerd dan met een swivel als je light-modifiers wil gebruiken (wat die ezybox ook is)

      begin eens de sticky's te lezen van het strobist-gedeelte, daar zal je al heel veel vinden

      en de wereld is tegenwoordig in dat gedeelte serieus aan het uitbreiden want je had niet veel keuze vroeger voor softboxen buiten dan westscott & lastolite maar intss zijn er heel veel chinese klonen ook te vinden sinds dat phottix zijn gamma heet uitgebreid en 'aanvallen' heeft gedaan op westscott
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Lastolite camera bracket

        Zo'n light-stand zal zeker volstaan, maar die kan ik tijdens (huwelijks)reportages moeilijk meenemen. Vandaar dat ik meer heil zie in een "mobiele" oplossing, zoals een bracket.
        Die Manfrotto ziet er overigens ook goed bruikbaar uit en is inderdaad goedkoper dan de Lastolite. Alleen lees ik her en der dat die bewerkelijk is als je foto's in portretstand wil nemen.
        EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

        Comment


        • #5
          Re: Lastolite camera bracket

          en waarom kan je die tijdens huwelijksreportages moeilijk meenemen?

          ik doe dat ook hoor.
          op de effectieve reportage heb je toch wat tijd?
          en meestal zal er wel iemand bijzijn om eventueel je licht te richten ofwel voorzie je zelf een assistent die wat wil leren en dus kan 'stelen' met de ogen en hoef je hem bijgevolg niet noodzakelijk te betalen

          de kerk e.a. doe ik toch op aanwezig licht zenne, of indien het niet anders kan met flitser op het toestel en bouncen waar mogelijk
          Last edited by SVIS; 16 april 2013, 08:40.
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment

          Working...
          X