Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ex 600 rt of

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ex 600 rt of

    hoi,

    Ik zoek wat advies over een flitser. Ik zou een nieuwe flitser willen kopen en die moet aan volgende zaken voldoen:
    -high speed sync
    -battery pack kunnen aansluiten
    -ttl hebben vermits ik die zowel op als off camera gebruik.
    - snelle herlaad tijd.
    - betrouwbaar

    Momenteel heb ik enkele manuele en een 430 ex II (kan geen battery pack op). De flitsers die ik nu heb zijn goed maar ik kan nog een extra flitser gebruiken vermits ik veel events doe en graag een backup flits bij me heb. de 430 zou dan als backup dienen

    Heb zelf al eens wat liggen rondkijken en dan kom ik eigenlijk allen uit bij de canon 600 rt maar die heeft een serieus prijs kaartje. denk dat de Yongnuo YN-568EX mss ook in aanmerking komt maar ben niet helemaal zeker, is de ttl trouwens betrouwbaar? De manuele yongnuo zijn wel goed maar ja daar zitten ook geen snufjes in.

    Ook al rondgekeken voor een tweedehands 580 exII maar geen enkele gevonden voor een schappelijke prijs en in goede staat.

    alle advies is welkom
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

  • #2
    Re: canon ex 600 rt of

    dacht misschien ook nog aan deze. schoon prijske maar ken niemand met dit merk. Reviews op het net lijken wel goed
    http://www.digicamshop.be/product/29...ack-ps300.html
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: canon ex 600 rt of

      Welke camera gebruik jij?

      De 600EX-RT is in feit een flits + radio trigger (met capabiliteiten/betrouwbaarheid vergelijkbaar aan de PW). Om de RT functies te kunnen gebruiken ga je ook een ST-E3 moeten aanschaffen, daar komt dus nog een uitgave bij.

      De combo ST-E3 + 600EX-RT werkt zeer goed. Sommige functies zijn enkel beschikbaar op de nieuwste Canon toestellen (vanaf 2012). Die beperking is voornamelijk de nieuwe functie waarbij je meerdere speedlites op afzonderlijk groepen in verschillende modes kan aansturen (dus group A in E-TTL en group B manueel, group C...).
      Een grote minpunt is dat je oude speedlites niet bruikbaar zijn met het nieuw RT systeem. (Ik heb een 'workarround' gevonden met een extra radio trigger tussen de camera en de ST-E3, maar dat is niet ideaal. Voor me is het een overgang methode totdat ik de middelen heb om mijn speedlites te upgraden). Je kan wel de 600EX-RT in wireless E-TTL gebruiken (optisch) of als wireless (optisch) master, maar daar heb je niks aan de RT features en een 2de hands 580EXII zou mss een betere optie zijn.

      -groetjes, Gerard.
      "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
      Blog: www.gerardmaas.net
      Port: www.gerardmaas.com

      Comment


      • #4
        Re: canon ex 600 rt of

        gebruik een 5d mkIII.

        offcamera zet ik de flits altijd in manueel, kan ook niet anders vermits ik maar 1 ttl flash heb en trouwens ook geen ttl triggers. dus de rt functie zal ik wss int begin zelfs niet gebruiken. voor mij ist momenteel ttl oncamera en manueel voor offcamera. Heb ook gezien dat er een 600 ex (non rt) is maar die vind ik in geen enkele winkel terug. is die ergens te krijgen ?

        eigenlijk heb ik dus vooral een ttl flits nodig die hs aankan en een battery pack aansluiting heeft. bij canon is dat dus enkel de 600, helaas.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: canon ex 600 rt of

          De 5D MKiii is OK.

          Een suggestie: de 430EX weg doen, neem een ST-E3 in de plaats + de 600EX-RT. Voor events is E-TTL off-camera zeer nuttig.
          De 600EX (non-RT) is enkel beschikbaar in landen waar de radio frequentie van de RT, niet beschikbaar is (of zoiets heb ik gelezen, denk ik)

          Voor een battery pack, de YongNuo clone heeft tot nu toe goed gewerkt bij me.
          "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
          Blog: www.gerardmaas.net
          Port: www.gerardmaas.com

          Comment

          Working...
          X