Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x op de foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2x op de foto

    1. Ik zag dat Fonske zijn water weer volle bak liet lopen. De wijsheid is back. Nu terwijl ik aan het wachten was om in de achtergrond de mensen mooi in beeld te krijgen, kwamen deze plots voor mijn vizier te staan.
    Liet er geen gras overgroeien en gebruikte dan maar de situatie.

    [IMG][/IMG]


    2. Zo is de foto uit het toestel.

    [IMG][/IMG]
    Last edited by Loeky; 14 april 2013, 06:37.

  • #2
    Re: 2x op de foto

    das een leuke opname.
    grapvol moment.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 2x op de foto

      Sluit me hier aan bij Bouk. Een straattafereel en straatfotografie is boeiend, kan ludiek zijn en aangenaam verrassend. De achtergrond, de gebouwen doen me wat raar aan, een of andere aanpassing toegepast of juist niet ?
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: 2x op de foto

        [QUOTE][/ de gebouwen doen me wat raar aan, een of andere aanpassing toegepast of juist niet ?QUOTE]

        Gewoon het gebruikelijke, hooglichten en schaduwen, controleerde kleurzweem maar was er geen, scherpen, contrast... soms helderheid, maar ik denk hier niet. Soms laat ik de kleur doordrukken, maar ik weet niet meer of ik dat hier gedaan heb.

        Comment


        • #5
          Re: 2x op de foto

          De dame zou verschieten mocht ze plots onder de douche staan

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: 2x op de foto

            De dame zou verschieten mocht ze plots onder de douche staan
            Het heeft niet veel gescheeld of ze zat inderdaad eronder. Want na deze foto had ik nog juist de tijd om mijn toestel op te bergen of er viel een kletsende regen naar beneden. (wie weet kregen de engeltjes, door die houding een ideetje)

            Comment


            • #7
              Re: 2x op de foto

              volgens mij heb je iets te veel geschoven met de hooglichten en de laaglichten.
              De belichting is nu een beetje vlak vind ik (niet genoeg contrast)
              een pessimist is een optimist met ervaring.
              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
              Pentax k-3II en nog meer glas

              Comment


              • #8
                Re: 2x op de foto

                Ik heb de foto nagekeken. Het enige dat ik bij die eerste gedaan had is werken aan hooglichten en schaduwen, verscherpt en helderheid en contrast gebruikt. Meer niet

                Nu bij foto 2 heb ik die bewerkingen weggelaten, alleen de verscherping is gebleven.

                Ik vermoed dat jullie het raar vinden dat het stadhuis een bruinachtige tint heeft. Maar dat is soms zo. Hangt af van lichtinval. Kijk naar St Pieter die is wel wit. Nu kreeg stadhuis weinig licht. Omdat onweer dreigde. En St Pieter had misschien nog op dat moment de zon die door de wolken scheen. Dat kan ik nu wel niet echt beweren. Maar het feit is dat St. Pieter nog veel licht krijgt en Stadhuis zijn bruinachtige kant laat zien.
                Vermoed dat ik bij foto 1 het contrast wat verhoogd had, omdat het meisje anders er wat flets bijliep.

                Comment


                • #9
                  Re: 2x op de foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  Ik heb de foto nagekeken. Het enige dat ik bij die eerste gedaan had is werken aan hooglichten en schaduwen, verscherpt en helderheid en contrast gebruikt. Meer niet

                  Nu bij foto 2 heb ik die bewerkingen weggelaten, alleen de verscherping is gebleven.

                  Ik vermoed dat jullie het raar vinden dat het stadhuis een bruinachtige tint heeft. Maar dat is soms zo. Hangt af van lichtinval. Kijk naar St Pieter die is wel wit. Nu kreeg stadhuis weinig licht. Omdat onweer dreigde. En St Pieter had misschien nog op dat moment de zon die door de wolken scheen. Dat kan ik nu wel niet echt beweren. Maar het feit is dat St. Pieter nog veel licht krijgt en Stadhuis zijn bruinachtige kant laat zien.
                  Vermoed dat ik bij foto 1 het contrast wat verhoogd had, omdat het meisje anders er wat flets bijliep.
                  het gaat het licht geweest zijn dan.
                  Het was wel ideaal weer om portretten te schieten.
                  een pessimist is een optimist met ervaring.
                  Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                  Pentax k-3II en nog meer glas

                  Comment

                  Working...
                  X