Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's hernoemen lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's hernoemen lightroom

    Iemand een idee?

    Ik bewerk vaak foto's vanuit Lightroom in Photoshop. Deze sla ik dan op en werk hier weer mee verder in Lightroom. De naam van de foto (oorspronkelijk bijv. 0382) is dan veranderd in bijvoorbeeld 0382-bewerkt. Als ik ga exporteren dan wordt deze naam dus weer overgenomen. Eigenlijk wil ik mijn geëxporteerde foto gewoon 0382 laten heten, ik moet dan alle namen handmatig weer gaan aanpassen, wat ik niet erg makkelijk vind gaan in Lightroom. Heeft iemand hier een andere oplossing voor?

    Alvast bedankt.
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

  • #2
    Re: Foto's hernoemen lightroom

    In de Lightroom Voorkeuren heb je het tabblad 'External Editing'. Daar onderaan kies je hoe je bestanden die je naar PS of plugins stuurt, hernoemd worden. Als je in de vervolgkeuzelijst daar voor 'Filename' kiest ('Bestandsnaam') zou je probleem opgelost moeten zijn. Mogelijks krijg je wel, als je een bewerkte foto nog eens naar PS stuurt, nog altijd een -2 achter de naam, maar als je maar een keer van LR naar PS gaat, zou deze ingreep moeten doen wat je wil.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's hernoemen lightroom

      WOW! Geweldig! Dat is wat is zocht! Hartstikke bedankt!
      life is short, enjoy it
      __________________________________________________ __
      Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

      Comment

      Working...
      X