Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Bohème

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • La Bohème



    Een korte impressie van de opera '' la Bohème '' in het beroemde Romeins amfitheater de Arena in Verona (Italië).

    Groet, Remos

  • #2
    Re: La Bohème

    Ik vind dat je stabiel beeld hebt om vanop zo'n afstand te filmen.

    Verder vind ik het niet zo boeiend, sorry hoor...

    Comment


    • #3
      Re: La Bohème

      Dank, heb wel ondersteuning gehad van m'n eenpoot.
      Dat het je niet boeit, heeft misschien met het onderwerp te maken.
      Is ook persoonlijk, de een houd van biljarten de ander van motorcross.

      Maar zoiets moet je een keer meemaken, beleven, de sfeer proeven, geweldig.
      Ben een leek op opera gebied, maar dit had ik niet willen missen.
      Niks geen versterkers of zo, alles zonder microfoon, perfecte akoestiek.

      Groet,

      Remos

      Comment


      • #4
        Re: La Bohème

        Het is een knap stukje vakantiefilm.
        Video op vakantie is niet gemakkelijk: de familieleden zijn altijd al weg...... of de verkeerde kant op..... Je staat op de verkeerde plaats...... Je hebt maar één kans.... je bent net te laat.......
        Toch is het eindresultaat goed in elkaar gestoken.
        De scènes waar de arena van dag naar nacht gaan vond ik tof.
        Dank om dit hier te tonen. Nog van dat!
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: La Bohème

          De eenpoot bewijst zeker z'n nut in deze video.
          Probeer de volgende keer eens 3 a 4 complete nummers (is misschien wel erg lastig aan opera, aangezien het in mijn beleving één grote, constante act is) op te nemen en tussendoor shots van het publiek te maken, eerst wijd (dat je een groot deel van de arena ziet, dan wat dichterbij (medium) en vervolgens misschien een familielid dat aandachtig zit te kijken en luisteren (close-up)).
          Desnoods voor de zekerheid daarna weer een medium shot van het publiek en uiteindelijk weer wijd.

          Deze monteer je later zonder het geluid ervan te gebruiken over de beelden van het podium heen op het moment dat je een wisseling van shot (of act) wil maken.
          Mits het lang genoeg stil blijft (geen muziek of stemmen) kun je ook hetzelfde doen met een applaus, je neemt dan een applaus op en gebruikt het geluid (en eventueel ook het beeld) daar later van om over een shot van het podium te gebruiken.

          Comment


          • #6
            Re: La Bohème

            Hallo,

            Op zich een mooie vakantiefilm, zeker gezien de omstandigheden (je bent op vakantie, niet in de zetel van een cameraman )
            Je film bewijst het nut van een éénpoot, en ik heb de mijne dus ook uitgehaald - zeker in combinatie met de Sony AS15 actioncam. Dan kan je heel hoog opnames maken die je anders nooit klaarkrijgt.
            Soms een beetje opletten met de horizon - maar dat probleem heb ik soms ook, en het is niet steeds eenvoudig om die mooi horizontaal te krijgen.
            dus voor de film. Het onderwerp, dat is voor iedereen verschillend, maar daar gaat het eigenlijk hier niet om.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment

            Working...
            X