Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haak

    Getrokken op vakantie met papa.
    Tegelijkertijd ook wat geexperimenteerd met ViewNX 2 en vooral gespeeld met Scherpte en Contrast



  • #2
    Re: Haak

    Probeer de foto's eens volgens de forumregels te plaatsen shana.

    Comment


    • #3
      Re: Haak

      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      Probeer de foto's eens volgens de forumregels te plaatsen shana.
      Welkom Shana2902,

      Ik vermoed dat Loeky bedoelt dat je ze wat groter (900 px over de langste
      zijde) mag plaatsen. Als jouw provider/parkeerplaats voor de foto's jouw
      beperkt in de afmetingskeuze kan het handig zijn om thuis eerst de foto
      op maat te maken (900px). Na-verscherping is dan aan te bevelen (door het
      verkleinen verlies je namelijk wat scherpte). Ja kan daarna de foto sturen
      naar de parkeerplaats en daarna ongewijzigd in BD linken.

      Wanneer je per discussie maar één foto plaatst, krijg je grondiger commentaar en hulp.

      Deze foto's laten mij zien dat je er wel gevoel voor hebt en ook dat er ruimte
      is voor verbetering. Ga je maar eens verdiepen in het begrip histogram (googlen dus).
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Haak

        Van die parkeerplaats, is er een site die jullie mij aanbevelen om te uploaden? Ik heb al rondgekeken maar vindt niet meteen een uploadsite waarop je zelf de grootte kan kiezen.

        Momenteel werk ik met een coolpix l25 (ik ben nog maar 13 jaar) en ik begin alsmaar hem beter en beter te laten werken maar omdat het niet zo'n groot toestel is is de scherpte nooit supergoed.
        Ik ben natuurlijk aan het sparen voor een nieuwe maar om ruzie te vermijden (mijn tante van wie ik hem voor mijn vormsel gekregen heb heeft dat niet graag dat ik na een klein jaar alweer een nieuwe wil kopen) stel ik het nog wat jaartjes uit, zo kan ik ondertussen ook wat meer nadenken en iinformeren over wat er beschikbaar is voor mij.

        Comment


        • #5
          Re: Haak

          Oorspronkelijk geplaatst door shana2902 Bekijk bericht
          Van die parkeerplaats, is er een site die jullie mij aanbevelen om te uploaden? Ik heb al rondgekeken maar vindt niet meteen een uploadsite waarop je zelf de grootte kan kiezen. ...
          Als je zelf de grootte bepaalt (900px) voor je naar de parkeerplaats gaat,
          is bijna alles goed (behalve Tinypic en nog een waarvan ik de naam even
          kwijt ben). Heb je eigenlijk een bewerkingsprogramma waarin je thuis de
          foto op maat kan maken?
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Haak

            Ik heb
            -Gimp
            -Photoscape
            -Photofiltre
            -ViewNX

            Comment


            • #7
              Re: Haak

              Oorspronkelijk geplaatst door shana2902 Bekijk bericht
              Ik heb
              -Gimp
              -Photoscape
              -Photofiltre
              -ViewNX
              OK. Ik heb weer andere. Maar in tenminste een van jouw programma's moet
              je de oorspronkelijke foto kunnen terugbrengen tot 900px maximaal.
              Daarna dus pas naar de parkeerplaats.
              Probeer maar eens.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Haak

                Met deze ook gratis: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...re-239519.html
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Haak

                  Met dat op maat zetten heb ik geen problemen maar mijn probleem is dat als ik hem dan upload dat je niet de oorspronkelijke grootte kunt kiezen. Met wat uploaden jullie jullie foto's?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haak

                    Shana,
                    Plaatwerker zweert bij Picasaweb, andere mensen houden het op dropbox. Nog andere mensen gebruiken eigen webruimte. Bepaalde "host's" zijn gratis tot aan een bepaald aantal gebruikte Gigabytes, andere daarentegen zijn betalend.
                    Allemaal goede alternatieven...zolang de de "host" (parkeerplaats) maar niet eigenhandig aan de bestandsgrootte gaat knabbelen.
                    De bestandsgrootte is iets dat je kunt aflezen als je rechtsklikt op je foto en dan kiest voor "afbeeldingsinfo bekijken." Daar krijg je een cijfer te zien uitgedrukt in "KB" of "bytes".
                    Je foto mag hier op dit forum een grootte halen tussen de 400 à 500 Kb.
                    Hoe dichter je dit getal benadert hoe meer kwaliteit je foto zal hebben.
                    Zwart/wit foto's of bijvoorbeel foto's met veel blauwe hemel of één en hetzelfde kleur halen minder kb's.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Haak

                      Ik ga mijn volgende foto's eens proberen met dropbox, maar nu heb ik al wat langer niet gedaan door school. Haha

                      Comment

                      Working...
                      X