Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bella

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bella

    Ik dacht eerst dat het een stier was door de neusring. Na enig opzoekwerk heb ik iets bijgeleerd:

    Een permanente neusring waarbij het tussenschot geperforeerd wordt mag enkel bij stieren. Deze dient voor de veiligheid van de boer. Als de stier zou aanvallen, dan kan de boer door middel van een haak of een touw aan de ring trekken zodat een aanval kan afgewend worden.
    Bij een jonge koe (zoals hier op de foto) of kalf klemt men soms tijdelijk een plastieken neusring met stekels om te voorkomen dat ze bij een andere koe melk zou drinken.



    groetjes,
    Yoeri

  • #2
    Re: Bella

    Maak deze foto eens 's morgens vroeg of 's avonds laat, het zal makkelijker zijn.
    Nu heb je last van hard licht en wat uitgebrande stukken.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Bella

      De info is leuk meegenomen, de foto spreekt me niet zo aan!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Bella

        Ik volg Eddy maar ik heb toch maar weer eens wat bijgeleerd!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Bella

          en hoe drink zo,n beest dan bij zijn/haar eigen moeder...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bella

            Bedankt voor de commentaren iedereen. Ja, ik zou er inderdaad eens 's morgens vroeg moeten op uit trekken en zien of die beesten al buiten staan.
            Het harde licht vind ik hier wel nog iets hebben omdat het slechts de romp is die harde schaduwen heeft maar de kop en beide ogen wel gelijkmatig belicht zijn.
            Die ene uitgebrande vlek links op haar kop is misschien wel wat storend.

            @bouk: Het is een klemmende ring in plaats van een permanente ring. Ik vermoed dat de boer deze dan verwijderd als het kalf bij de moeder geplaatst wordt, maar ben het ook niet zeker.
            Last edited by YoeriV; 9 april 2013, 14:17.

            Comment


            • #7
              Re: Bella

              Dacht eerste dat 't ne "punker" was Maar dank zij je uitleg ook weeral iets bijgeleerd.
              Inderdaad jammer van de stukjes zonder detail...anders mooi opgebouwd.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment

              Working...
              X