Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gewas langs de kant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gewas langs de kant

    Mijn bedoeling lag hierin het gewas in beeld te krijgen dus nam ik zo'n gewas in het vizier en wachtte even of iets zou gebeuren, het mooie was dat ik niet lang moest wachten omdat de boot kwam doorvaren, klikte en hoopte dat dit een mooi beeld zou opleveren.

    Het beeld werd deze keer in PSE op grootte aangepast.




    Nikon D7000
    Lens Af-s Dx VR nikker 55-300mm 4.5-5.6 G
    F 5.6
    Iso 400
    s 1/1500
    Last edited by Loeky; 8 april 2013, 18:10.

  • #2
    Re: gewas langs de kant

    je opzet is geslaagd. De middelste stengels zijn scherp en de buitenste niet, wat het beeld naar de middelste trekt.

    Comment


    • #3
      Re: gewas langs de kant

      Van harte dank Joery, thans probeer in foto's te maken die niet heel courant zijn. Hier dat de boot onscherp is maar wou dat de gewassen iets scherper zouden zijn. Ik zal vanavond de prefix erbij plaatsen omdat ik ze misschien toch niet zo goed gekozen zijn.
      De boot was wel redelijk dichtbij en eerst dacht ik dat de foto mislukt was. Toch gaat mijn wens ernaar dat alle grashalmen scherp zouden staan, maar de boot ook al is hij dichtbij onscherp. Dus dit plaatje zou ik iets willen verbeteren.

      Comment


      • #4
        Re: gewas langs de kant

        Ik weet dat je vaak artistieke / kunstige foto's maakt. Dit is leuk, het moeten niet altijd de standaard foto's zijn die passeren. Ik waag me er ook wel eens aan om out of the box te denken en een kunstwerkje te fotograferen of iets dergelijks.
        Of je de halmen nu in nabewerking nog kunt verbeteren kan ik niet op antwoorden, maar wat je wel kan doen is eens teruggaan en manueel scherpstellen op de halmen tot ze alle vier scherp zijn en dan wachten op het volgende bootje.

        Comment


        • #5
          Re: gewas langs de kant

          Dat is al de raad en de stap die ik zal volgen.

          Comment


          • #6
            Re: gewas langs de kant

            Loeky, na het lezen van de commentaren begrijp ik pas je bedoeling van het maken van deze opname want in zijn huidig bestel komt ie voor mij nogal verwarrend over en dit heeft te maken met je hoofdobject (de stengels) in combinatie met de achtergrond. Ik maak hierbij ook de bedenking of je wel voldoende op de hoogte bent van 'hoe een diafragma werkt ?' en 'hoe een sluitertijd werkt ?', twee belangrijke basispunten in de fotografie. Deze kan je best leren op een cursus, en dan zal oefenen je nog een tijdje bezighouden om alles onder de knie te krijgen.
            "Out of the box" zoals jullie dat zo mooi noemen is niets speciaals hoor, dat is in feite een kunststroming die zowel binnen als buiten de fotografie beoefend wordt. Alleen heb je een keuze dewelke, en veel fotografen zweren bij het klassieke. In die materie is enkel de auteur die beslist, in dit geval jij dus. Ik beoefen geregeld "out of the box" fotografie en weet dat daar allerlei commentaren kunnen op komen. Zelf zou ik het niet afraden want jij bezit (ook) over een speciale visie op thema's en onderwerpen, creatief zijn is verrijkend.
            Bij deze foto zou ik (is slechts mijn mening) de stengels scherp proberen te maken (opnemen) en de voorbij varende boot nog net voldoende herkenbaar te houden. Misschien zal dat het best je visie benaderen ? Hopelijk heb je wat aan mijn gezaag Volhouden man
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: gewas langs de kant

              Vooral dat oefenen gaat zeker goed komen Loeky kennende.
              De foto`s zijn iedere keer weer een verrassing.

              Wat waren de instellingen Loeky ?

              EXIF AUB

              Comment


              • #8
                Re: gewas langs de kant

                Had inderdaad je vier pijltjes allemaal scherp gezien Loeky...
                Maar jou kennende geeft je niet zo makkelijk op

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: gewas langs de kant

                  Wat waren de instellingen Loeky ? EXIF AUB
                  Ik heb ze eronder bijgeplaatst. Schrik niet voor die snelle sluitertijd ook al wou ik halm scherp ik wou snel voorbij komend dier of hier boot er ook op.

                  Dit was de eerste keer dat ik het deed, dus had ik mijn fototoestel wel op pictogrammen geplaatst om te zien wat mijn toestel zelf koos. Vanuit de instellingen van deze foto's wil ik verder bouwen om dan manueel verder in te stellen.
                  Ben benieuwd, wat het dan zal geven. Maar raad is altijd meegenomen.
                  Mijn witbalans stel ik nu ook in volgens wat Shoot ons verteld heet i.v.m. de K instellingen. Ik test het ook uit.

                  Inderdaad Brombeer, ik zou anders niet Loeky zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X