Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

    Ik mocht van de firma Calumet een nieuwe flitser testen. De Genesis SP692C is voor Canon (maar er is ook een Nikon versie van deze flitser). Lees de test op mijn blog:klik hier
    De flitser kost €210,-



    Pluspunten van de Genesis SP692C:
    - Krachtige flitser (GN van 50 bij 180mm).
    - Zeer stevig gebouwd.
    - Overzichtelijk verlichte LCD.
    - Makkelijk te bedienen.
    - Snelle herlaadtijd (2.8 seconden bij vol vermogen).
    - Aansluiting voor externe voeding.
    - Remote master/slave functie.
    - Beveiliging voor overbelasting.
    - "Stofen" kapje meegeleverd.

    Verbeterpunten van de Genesis SP692C:
    - Geen ondersteuning voor HSS.
    - Focus hulplicht niet krachtig genoeg.
    - Geen Nederlandse handleiding.
    - Geen USB voor updates.

  • #2
    Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

    ze zouden naar verluid een copie zijn van de chineese Oolong SP-690 II's die wel wat goedkoper zijn...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ze zouden naar verluid een copie zijn van de chineese Oolong SP-690 II's die wel wat goedkoper zijn...
      Ik had al een vermoeden dat dit een clone zou zijn. Zo te zien twee druppels water, deze Oolong SP-690 II. Calumet verkoopt ook de oude Phottix triggers onder hun eigen naam zoals de strato type I. Het kan wel zo zijn dat Calumet wel eisen stelt aan de Chinese fabrikant over de kwaliteit. Ik heb op de website zitten zoeken over de garantie van deze flitsers via Calumet, maar kan niet vinden hoe lang deze is (volgens Europese wetgeving moeten ze 2 jaar geven).
      Calumet is wel een firma die achter hun producten staan (ook al is dat een clone) op internet kom ik verder geen Nederlandse importeurs tegen van dit merk. Ik zal ze eens mailen hoe het zit met garantie. In Duidsland wordt deze flitser weer duurder aangeboden

      Comment


      • #4
        Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

        Ik vermoed dat het wel degelijke flitsers zijn! Calumnet zou zot zijn om z'n naam er anders aan te koppelen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

          voor binnen heb je niet echt HSS nodig maar buiten is het pure noodzaak.
          veel beter deze kopen http://www.benl.ebay.be/itm/Yongnuo-...item2575c2f289 voor 130 euro en MET HSS.
          volledige menuintegratie op canon toestellen, laser AF assist en nog meer lekkers

          Comment


          • #6
            Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            voor binnen heb je niet echt HSS nodig maar buiten is het pure noodzaak.
            veel beter deze kopen http://www.benl.ebay.be/itm/Yongnuo-...item2575c2f289 voor 130 euro en MET HSS.
            volledige menuintegratie op canon toestellen, laser AF assist en nog meer lekkers
            Ik ben benieuwd naar de eerste test waar ook de werkelijke guide number gemeten wordt van deze flitser. Yongnuo wil nog wel eens te gretig zijn met hoge nummers die in de pratijk niet waar te maken zijn. Zou graag deze flitser ook eens testen, zal eens vragen aan een aantal leveranciers of dat mogelijk is. In Nederland (bijvoorbeeld bij Cameranu.nl) kost deze flitser €200,- maar daar krijg je wel 2 jaar garantie bij. Deze flitser mist trouwens de optie om als master te functioneren en heeft geen extra externe voeding, die je bij HSS toch ook wel wilt hebben om geen batterijen te wisselen op belangrijke momenten. Ik zit uit te kijken naar de Phottix Mitros, deze heeft alle opties die de 580EX II van Canon ook onder de motorkap heeft zitten. De prijs van deze flitser zal wel hoger worden in Europa dan de €210,- van de SP692, eerder richting €300,- (maar das nog altijd zeer betaalbaar voor een krachtige flitser).

            Comment


            • #7
              Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

              Reactie van Calumet is dat deze flitser inderdaad als OEM geleverd wordt door een Chinese fabrikant die ook de Oolong maakt. De flitsers worden wel met Calumet kwaliteit normen gemaakt en je krijgt twee jaar garantie op deze flitser.

              Comment


              • #8
                Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                Reactie van Calumet is dat deze flitser inderdaad als OEM geleverd wordt door een Chinese fabrikant die ook de Oolong maakt. De flitsers worden wel met Calumet kwaliteit normen gemaakt en je krijgt twee jaar garantie op deze flitser.
                "Calumet kwaliteit normen"
                Da geloof je zelf toch niet LOL
                Je klinkt als een slechte autoverkoper

                Comment


                • #9
                  Re: Review Genesis SP692 betaalbare speedlight voor Canon/Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  "Calumet kwaliteit normen"
                  Da geloof je zelf toch niet LOL
                  Je klinkt als een slechte autoverkoper
                  Ja hoor dat geloof ik wel, ik ken meerdere fabrikanten die dat doen (Apple bijvoorbeeld laat zijn spullen ook in China maken). Calumet geeft twee jaar garantie op deze flitser, als ze snel defect raken wordt het voor hun een dure grap.

                  Comment

                  Working...
                  X