Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik twijfel tussen 2 camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik twijfel tussen 2 camera's

    Even een vervolg op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=47522

    Ik heb het een beetje op een rijtje gezet wat de mogelijkheden zijn.

    1* Camera Sony DSC-F828 €889
    Flitser Sony HVL-F32X €259
    Geheugen Lexar cf 512mb 40x €149
    Gr.hoek converter Raynox DCR-FE180Pro Fisheye €359
    ------------
    €1656

    2* Camera Nikon D70 €1079
    Lens Nikkor AF-S VR 24-120/ 3.5-5.6 G ED ๘ 72mm €595
    ------------
    €1674

    Een van de 2 zal het misschien worden, ik wil ook ong. €1700 besteden.
    Bij de nikon ben ik nog lang niet compleet eigenlijk maar het is wel een dslr.
    Ik wil de mening wel eens horen van enkele BD-ers.
    Geen reacties als: het voordeel van de een is dit, en van de ander dat.
    Maar gewoon als men mocht kiezen welke keuze hij zou maken.
    Groeten Sambal
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Ik zou niet twijfelen ==> optie 2 : D70

    Greetz,

    EBOS.
    Don't dream your life, live your dream !
    just some camera ...http://www.andries.net.tf

    Comment


    • #3
      Optie twee en wel omdat je blijkbaar niet tevreden bent met een "kale" Sony, gezien je een groothoekconverter erbij wenst.

      Maar optie twee zal op (korte) termijn duurder worden, je zal niet bij die lens blijven. Een groothoekconverter voor de Sony en je kiest voor de Nikon een objectief van 36 - 180 mm (Eq 35 mm), vind ik wat raar.

      Eigenlijk zou je dan eerst voor je zelf klare wijn moeten schenken, als je een SLR overweegt. Wat wil je fotogaferen en welke lenzen heb je nodig. Die hoef je natuurlijk niet ineens te kopen maar een plan is toch wel verstandig. Groothoek, tele...macro...

      Bij de Sony voorzie je wel extra geheugen, bij de D70 niet....., met 512 Mb spring je niet ver..


      Comment


      • #4
        Originally posted by jijsambalbij

        Maar gewoon als men mocht kiezen welke keuze hij zou maken.
        2*.........er wel bij vertellen dat ik nooit de 828 in de handen heb gehad

        mvg,
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

        Comment


        • #5
          Voor de dsrl gaan, ik had ook eerst beslist een prosumercamera aan te schaffen maar door de raad van een beroepsfotograaf en zelf in het bezit van een analoge reflex ben ik blij dat ik gewacht heb!
          Ondertussen een D70 een paar uurtjes geleend, was helemaal verkocht.
          Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

          Comment


          • #6
            Zonder twijfel optie 2: D70




            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Dan zou ik voor de D70 gaan, jijsambalbij...
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Ik zou ook gaan voor optie 2, maar je bent vergeten de CF-kaart erbij te tellen, dus kom je eigenlijk duurder uit dan de vooropgestelde 1700€.
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  idd zoals iedereen zeker optie 2 !, Maar je zou ook voor de kitlens kunnen gaan en dan een compact flashkaartje kopen, van wat overblijft. En een reserve batterij !
                  Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by monsi
                    idd zoals iedereen zeker optie 2 !, Maar je zou ook voor de kitlens kunnen gaan en dan een compact flashkaartje kopen, van wat overblijft. En een reserve batterij !
                    De kitlens 18-70 bedoel je, ben ik het wel meet eens maar ik denk dat ik dan nog minder zoom heb dan met mijn G3.
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      HET KLEIN BEETJE ZOOM DAT JE NU MEER HEBT MET JE G3 ZAL JE GAUW VERGETEN ZIJN EENS JE MET DE D70 BEGINT TE WERKEN, HET IS ECHT EEN WERELD VAN VERSCHIL.IK HAD ZELF VOORHEEN EEN G5 EEN ZEER GOED TOESTEL MAAR ZEKER GEEN DSLR.VEEL PLEZIER MET JE D70 DIE HET TOCH WEL ZAL WORDEN NA HET LEZEN VAN AL DE VORIGE REACTIES.
                      GROETJES
                      ERIC
                      Originally posted by jijsambalbij
                      Originally posted by monsi
                      idd zoals iedereen zeker optie 2 !, Maar je zou ook voor de kitlens kunnen gaan en dan een compact flashkaartje kopen, van wat overblijft. En een reserve batterij !
                      De kitlens 18-70 bedoel je, ben ik het wel meet eens maar ik denk dat ik dan nog minder zoom heb dan met mijn G3.

                      Eric Van Aerschot BD0730BE

                      Comment


                      • #12
                        Nu pas deze topic gelezen en al gereageerd op de vorige .

                        Als je stelt dat je volop accessoires gaat bijkopen voor de Sony, tja... . Ik heb voor men Minolta niets bijgekocht (even op het punt gestaan een flitser te kopen), omdat ik vind dat je in kwaliteit (zeker wat tc's betreft) vaak toch bedrogen kunt uitkomen. Maar eigenlijk vooral omdat een argument pro prosumer vervalt: je bent dan terug bezig met verwisselen van "lenzen"! En dat lijkt me niet echt de bedoeling (mijn bescheiden mening natuurlijk). Dus dan zou ik toch even dieper in de buidel gaan en een begin maken aan een Dslr. Terzijde zou ik trouwens ook voor de A1/2 gaan, boven de Sony (maar ja, dat is subjectief natuurlijk ).
                        Zoals in de andere topic gezegd: een mini-shoot met een aantal van deze vergelijkbare (?) toestellen, eind juni - net begin juli wil ik nog wel meedoen (al is tijd van eerder beperkte aard ), ik kan de A1 / D70 aanbrengen, als ik tijd heb... .

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jijsambalbij
                          Even een vervolg op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=47522

                          Ik heb het een beetje op een rijtje gezet wat de mogelijkheden zijn.

                          1* Camera Sony DSC-F828 €889
                          Flitser Sony HVL-F32X €259
                          Geheugen Lexar cf 512mb 40x €149
                          Gr.hoek converter Raynox DCR-FE180Pro Fisheye €359
                          ------------
                          €1656

                          2* Camera Nikon D70 €1079
                          Lens Nikkor AF-S VR 24-120/ 3.5-5.6 G ED ๘ 72mm €595
                          ------------
                          €1674

                          Een van de 2 zal het misschien worden, ik wil ook ong. €1700 besteden.
                          Bij de nikon ben ik nog lang niet compleet eigenlijk maar het is wel een dslr.
                          Ik wil de mening wel eens horen van enkele BD-ers.
                          Geen reacties als: het voordeel van de een is dit, en van de ander dat.
                          Maar gewoon als men mocht kiezen welke keuze hij zou maken.
                          Groeten Sambal
                          Overigens scoort juist het Nikkor AF-S VR 24-120/ 3.5-5.6 G ED ๘ 72mm objectief nogal matig tot zeer matig bij diverse reviews.

                          Comment


                          • #14
                            Optie 2, ga je geen spijt van hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Lijn
                              Overigens scoort juist het Nikkor AF-S VR 24-120/ 3.5-5.6 G ED ๘ 72mm objectief nogal matig tot zeer matig bij diverse reviews.
                              Dat dacht ik ook. Toen ik m'n camera bestelde was ik niet ge๏nteresseerd in de kitlens. Ik wou enkel lenzen hebben: de 17 - 55 DX samen met de 70-200 VR. Natuurlijk geen enkel van de 2 binnen, en daar ik juist de camera direct nodig had, hebben ze me een 24-120mm lens meegegeven.

                              Ik wist al op voorhand dat ik deze niet zou houden, want net als jij de matige reviews gelezen. Nu zijn we anderhalve maand en een dikke 2000 foto's verder. Ik kan je verzekeren dat deze lens nooit meer uit m'n fototas verdwijnt!

                              Op dpreview zijn ze er sterk van overtuigd, dat de eerste batch lenzen van deze slecht waren, en dat ze nu sterk verbeterd zijn. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ik haal in mijn ogen heel goede resultaten met deze die ik nu heb
                              Frank
                              http://www.mirrorshades.be

                              Comment

                              Working...
                              X