Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reislocaties gezocht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reislocaties gezocht...

    Hallo iedereen,

    Ik ben op zoek naar reislocaties.
    Ik wandel graag (langere afstanden) en natuurlijk met de camera in de hand.
    Mijn vriendin is niet echt geïnteresseerd in fotografie maar bezoekt graag enkele bezienswaardigheden, musea...

    Kennen jullie landen/steden/plaatsjes die interessant kunnen zijn om te bezoeken?

    Alle inbreng is welkom!

  • #2
    Re: Reislocaties gezocht...

    Dat kan zowat overal. Blijf je binnen Europa, auto/vliegtuig, budget?

    Je kan namelijk perfect naar Brugge, Brussel, Amsterdam, Londen, Parijs e.d. maar ook naar San Francisco, New York, Hong Kong....
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Reislocaties gezocht...

      Dat is inderdaad wel een moeilijke vraag Bram, Zoals mijn voorganger al zei kan je zowat overal op reis hé. Kijk eens naar jullie budget ten eerste dan als je voor foto's wilt gaan, wat fotografeer je graag ( natuur, architectuur, ... )

      Mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: Reislocaties gezocht...

        We zijn beiden student en we hebben een beperkt budget dus buiten europa zal geen optie zijn.
        Hebben jullie eigen ondervindingen van (misschien onbekende) plaatjes die de moeite zijn, en waarom?
        We vertrekken waarschijnlijk vanuit londen.

        Auto/vliegtuig...staat nog niet vast. Ik wil eerst een paar ideetjes zoeken en zo zien wat hier de mogelijkheden zijn.

        Iemand ervaring met Edinburg?

        Comment


        • #5
          Re: Reislocaties gezocht...

          Ik ben in Edinburg geweest. Schitterende stad en niet zo ver van de Schotse hooglanden. Voor wandelen + cultuur een geweldige bestemming. Ik vind Schotland sowieso al het 2e mooiste land ter wereld. Als het je wat lijkt dan wijd ik er wel verder over uit.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Reislocaties gezocht...

            Wij gaan dit jaar naar Kroatie en ik kijk daar enorm naar uit. Hopelijk valt er een en ander te fotograferen.
            Het noorden van Spanje, Baskenland is ook wel de moeite, daar zijn nog zo van die oeroude dorpjes.
            Of Italie, Zwitserland, ...
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Reislocaties gezocht...

              Dubbelpost
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: Reislocaties gezocht...

                Als het een beperkt budget is dan is oost europa ook een optie. Heb zelf ervaing met Tsjechie. Veel mooie natuur om te wandelen, mooie oude steden om te fotograferen, vriendelijke mensen, redelijk betaalbaar levens onderhoud. Geen ervaring, maar vermoeden dat dit ook voor polen roemenie etc geldt.
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

                Comment


                • #9
                  Re: Reislocaties gezocht...

                  Met mijn formule (tent, vrij kamperen, zelf koken) kan ik nergens goedkoper en rustiger dan Zweden. Het enige wat bovenop mijn leefkosten hier in België komt zijn mijn verplaatsingskosten en de folliekes die ik altijd meebreng.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reislocaties gezocht...

                    Dit lijkt mij heel leuk. Ik vrees alleen dat we een beetje te beperkt gaan blijven tot edinburg zelf als we geen auto huren om de mooie plaatjes op te zoeken...


                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Ik ben in Edinburg geweest. Schitterende stad en niet zo ver van de Schotse hooglanden. Voor wandelen + cultuur een geweldige bestemming. Ik vind Schotland sowieso al het 2e mooiste land ter wereld. Als het je wat lijkt dan wijd ik er wel verder over uit.

                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reislocaties gezocht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                      Wij gaan dit jaar naar Kroatie en ik kijk daar enorm naar uit. Hopelijk valt er een en ander te fotograferen.
                      Kroatie is inderdaad een prachtig land met veel mooie locaties om te fotograferen. Mocht je nog tips willen hebben:
                      Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.


                      En voor vragen kun je wat mij betreft ook in dat topic terecht, zal ze zo uitgebreid mogelijk beantwoorden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reislocaties gezocht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
                        Dit lijkt mij heel leuk. Ik vrees alleen dat we een beetje te beperkt gaan blijven tot edinburg zelf als we geen auto huren om de mooie plaatjes op te zoeken...
                        Klopt, als je meer dan alleen maar een city trip Edinburg wil doen, gaat een auto waarschijnlijk noodzakelijk zijn. Er is daar wel wat openbaar vervoer maar of je er helemaal tot in de Highlands mee geraakt is een ander paar mouwen, zoiets valt allicht te Googlen. Alleszins kan je vertrekkende vanuit Edinburg van Noord tot Noordwest een heel aantal interessante richtingen uit. Richting Noord denk ik vooral aan Aberfeldy, Pitlochry, Braemar en de streek van de Lynn of Dee. Naar het Noordwesten dan weer eerder richting The Trossachs, Loch Lomond en het schitterende Loch Katrine. Schotten zijn echt heel vriendelijke mensen en als je het echt low budget wil houden dan denk ik dat je met een combinatie (tour)bus, backpackers verblijf en autostop een heel mooi stukje Schotland kan zien. Dit gaat wat uitpuzzelen vragen maar elk van onze 3 Schotland reizen is met Lonely Planet gids en internet voorbereid.

                        Djienbe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reislocaties gezocht...

                          Als je per toevallig de verkeerde richting uitrijdt en in het Zuiden van Engeland uitmondt, kan je altijd Brighton eens bezoeken, de pier is een cliché.

                          Veel leuke stadjes en dorpjes ginder, Chester lijkt ook iets pittoresk, zou ik ook graag eens doen.
                          Zelf nog nooit geweest, maar google elke leuke naam maar eens en kijk naar foto's van de streek/architecturen. Schrijf deze die je het meest bevallen op en ga er gewoon naartoe!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reislocaties gezocht...

                            Kent was mijn eerste UK ervaring en aan-de-verkeerde-kant-van-de-weg-rijden ervaring. Is allemaal heel hard meegevallen en 't is daar inderdaad pittoresk. Sissinghurst Castle, Royal Tunbridge Wells, Rye, ... Maar je hebt er weer een auto nodig he en een tourbus acht ik er nog minder waarschijnlijk dan in Schotland.

                            Djienbe

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reislocaties gezocht...

                              Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
                              Hallo iedereen,
                              Mijn vriendin is niet echt geïnteresseerd in fotografie maar bezoekt graag enkele bezienswaardigheden, musea...

                              Kennen jullie....plaatsjes die interessant kunnen zijn om te bezoeken?

                              Alle inbreng is welkom!

                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X