Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"niveaus" bij photoshop en lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "niveaus" bij photoshop en lightroom

    Hallo,

    Ik werk nu al een aantal jaren met PS en daar kan ik toch redelijk goed mee doen wat ik wil. Nu ben ik me onlangs ook wat gaan verdiepen in LR, vooral omdat ik het gebruik van de library zo handig vind. Daarnaast ook de snelle correcties, die je dan meteen op alle foto's van hetzelfde moment kan laten toepassen, wat de workflow toch aardig wat versnelt.

    Nu maak ik in PS graag gebruik van "niveaus" om wat meer pit in de foto's te krijgen. En dat lukt me met de vier schuivers onder de belichting en contrast ook wel aardig, maar toch nooit exact zoals bij PS. Daarnaast (heb daarnet dezelfde foto eens opengedaan en naast mekaar gezet) zie ik dus ook een verschil in het histogram in beide programma's. Ik heb de witbalans in beiden hetzelfde gezet, dus bij PS eerst in camera raw en dan geopend in PS.
    En nu zie ik dus dat het histogram niet hetzelfde is. En als ik dan in PS aan de niveaus begin te trekken, dan zie ik het histogram bewegen en bij LR met de vier schuivers (hooglichten, witte tinten, schaduwen en zwarte tinten) zie ik het histogram bewegen, maar ik kan ze niet identiek aan mekaar krijgen.

    Weet er iemand hoe dat komt en hoe ik toch hetzelfde effect in LR zou kunnen krijgen?

    THX!
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: "niveaus" bij photoshop en lightroom

    Ik denk dat ik dit had moeten posten bij "fotobewerking" :s
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: "niveaus" bij photoshop en lightroom

      Moderator Note: Verplaatst van Software naar Fotobewerking.