Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oververscherping in photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oververscherping in photoshop

    Kan iemand verklaren hoe een beeld dat op mijn scherm normaal scherp lijkt, op een ander scherm overscherp overkomt?
    En inderdaad, ik heb het gezien en 't is echt niet mooi, bijna alle randen zijn gekarteld..
    Op het forum kreeg ik ook al reacties ivm oververscherping.Zie hieronder de links



    Iemand een verklaring en/of raad ?

  • #2
    Re: oververscherping in photoshop

    Sommige schermen zijn nu eenmaal van betere kwaliteit en daar ga je zoiets vlugger opmerken. Ook de internetbrowser kan een rol spelen. Chrome toont scherpere beelden op mijn pc dan internet explorer.

    Ik doe mijn verscherping alleen nog maar in camera raw, dus niet in photoshop. Heb de indruk dat sommige dingen als verscherping en belichting aanpassen in camera raw beter werkt dan in photoshop.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: oververscherping in photoshop

      Ik blijf het vreemd vinden dat de beelden op mijn scherm goed scherp zijn (niet overscherp) en op andermans scherm lelijk scherp overkomen.
      Vroeger viel het me ook al op dat de beelden op previews in mijn catalogussoftware ook overscherp waren maar dat weet ik aan de kleine previews die ik daar te zien kreeg.
      Zal je raad eens volgen.
      Bedankt.

      Comment

      Working...
      X