Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overzicht fotokeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overzicht fotokeuze

    Je kent het wel... Je word gevraagd om een evenement of feestgelegenheid te fotograferen. Daarna lever je een overzicht van de foto's, mooi georganiseerd met volgnummer erbij... Hoe doen jullie dit in photoshop, lightroom...
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

  • #2
    Re: Overzicht fotokeuze

    Wat mij betreft:
    workflow: lightroom => Selectie via classificatie dan export van selectie naar 800px Jpeg's met behoud van bestandsnaam en die doorgeven aan de klant (al dan niet bewerkt). Klant geeft de gewenste nummers door en daar werk je mee verder.
    fotobewerking = Lightroom (90%), Photoshop, Gimp,....
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

    Comment


    • #3
      Re: Overzicht fotokeuze

      Alvast bedankt voor de reactie. Ik dit strakjes eens bekijken. Lightroom lijkt mij voor het organiseren van foto's inderdaad intersanter.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Overzicht fotokeuze

        Rudy,

        ik heb eindelijk tijd gehad om het te bekijken. Kan je deze trouwens ook naar PDF converteren of enkel afdrukken? Afdrukken heb ik al gevonden.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Overzicht fotokeuze

          In bridge kan je ze makkelijk in batch herbenoemen met volgnummer en direct in een nieuwe map zetten

          Comment


          • #6
            Re: Overzicht fotokeuze

            Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
            Rudy,

            ik heb eindelijk tijd gehad om het te bekijken. Kan je deze trouwens ook naar PDF converteren of enkel afdrukken? Afdrukken heb ik al gevonden.
            Ik weet niet hoe het met Windows zit, maar als je bij Mac via Afdrukken passeert, heb je altijd de mogelijkheid om in plaats van effectief af te drukken een PDF aan te maken.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Overzicht fotokeuze

              Ik ga straks eens op de website van microsoft rondsnuffelen. Mss hebben zij zoiets om naar PDF te printen (op te slaan). Ik laat nog iets weten.

              Vervolg... Bij Windows gaat dit dus niet, wel in office.
              Last edited by eos550; 10 april 2013, 11:41.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Overzicht fotokeuze

                Kijk eens naar pdf-creator.
                Vanuit Lightroom gaat dit ook, dacht ik.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Re: Overzicht fotokeuze

                  Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                  Kijk eens naar pdf-creator.
                  Vanuit Lightroom gaat dit ook, dacht ik.
                  Thankx, met pdf-creator gaat het inderdaad. Staat gewoon bij printers. Nu heb ik geen mac nodig
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment

                  Working...
                  X