Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte kater

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwarte kater

    ... maar 't is zo een lieve poes!

    Dit is een foto die vorig jaar in de lente is gemaakt toen ik pas mijn camera had.
    Ik was nu terug in mijn albums aan het kijken en wou deze foto graag eens aan jullie laten zien ;-)
    Helaas heb ik hem toen opgeslagen als bewerkte foto en ik vind de originele niet meer terug

    Ik vind dat er wat teveel storend (dag)licht op zijn oogje valt aan de linkerkant, iemand een idee hoe ik dit met een simpel bewerkingsprogramma kan minimaliseren?
    Ik werk nu met picasa 3 en photoscape.



    EXIF:
    Model: Canon EOS 1100D
    Lens: kitlens 18-55 mm
    ISO: 100
    Belichting: 1/100 sec.
    Diafragma: 6.3
    Focuslengte: 55mm

    Bedankt om te kijken!

  • #2
    Re: Zwarte kater

    Niemand die tips of commentaar voor mij heeft? Of zijn jullie helemaal overdonderd door deze mooie kater

    Comment


    • #3
      Re: Zwarte kater

      Oorspronkelijk geplaatst door Tinee Bekijk bericht
      ... Of zijn jullie helemaal overdonderd door deze mooie kater
      Euh ... wij zijn al twee dagen aan 't zoeken waarop je scherpgesteld hebt.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Zwarte kater

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Euh ... wij zijn al twee dagen aan 't zoeken waarop je scherpgesteld hebt.
        Denk dat ze het knopje met de letter M op de body heeft gezet.

        Comment


        • #5
          Re: Zwarte kater

          Je vertelt ons dat je je fototoestel vorig jaar gekocht heb, dus als ik goed kan tellen heb je hem nu al bijna een jaar. Hopelijk heb je hem veel gebruikt. Daarom stel ik je voor je poes opnieuw te fotograferen. Deze is inderdaad onscherp. Dus waarom proberen eraan te werken ?
          Je poes kan je in andere en betere omstandigheden toch nog kieken ?
          Lees de handleiding nog eens door om te weten hoe je scherpstel. Of probeer het toestel op iets te plaatsen om het toestel tijdens het drukken niet te bewegen.
          Let wel op hoe de schaduw op je poes valt, Kijk goed naar het beeld dat je voor ogen krijgt voor je op de knop drukt. (alle begin is moeilijk) Neem verscheidene foto's en kies de beste eruit. Toon het ons dan opnieuw wat je gerealiseerd heb en dan krijg je verdere richtlijnen.

          Comment


          • #6
            Re: Zwarte kater

            Uw zwarte kat valt weg door de achtergrond en de bewerking.
            Voor mij veel te veel te zien op de foto, waardoor uw kat erin opgeslorpt wordt.
            Heeft ook te maken met een gebrek aan scherpte.
            Uw kat lijkt sterk in de compo te zitten , maar dat is niet.
            Aan de andere kant van de foto, over dezelfde schouder kijkend, zou hij veel sterker zitten.
            Bijna alles in de achtergrond staat dan nog eens scheef, wat ook niet bijdraagt tot een sterke foto.
            Het licht werkt ook niet echt mee, het zit wel ongeveer juist.
            Het volgens u storende daglicht links, mis ik dan weer rechts. Komt omdat de kat half in de schaduw zit,
            wat het ook niet makkelijker kijken maakt.
            Uw kat zal er nog wel zijn... het wordt lente en zomer... veel tijd om te oefenen.

            Comment


            • #7
              Re: Zwarte kater

              Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
              ... Daarom stel ik je voor je poes opnieuw te fotograferen...

              Je poes kan je in andere en betere omstandigheden toch nog kieken ?

              Let wel op hoe de schaduw op je poes valt...
              helemaal mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Zwarte kater

                Bedankt voor de tips ;-) Vorig jaar was ik tevreden over deze foto, maar na jullie commentaar denk ik er nu ook wel anders over. Bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: Zwarte kater

                  Niet teleurgesteld zijn hoor. Ik weet dat het soms hard overkomt, maar je zult des tevreden zijn, na een paar inspanningen, eigenlijk zijn het er vele, weet van mee te spreken. En ik ben niet alleen, allen hebben door de zure kool heengebeten, en we doen het nog steeds. Maar je foto's worden beter.
                  Succes en neem vandaag maar je toestel in de hand, best wat later op de dag, schijnt de zon nog maar minder fel, beter onderbelichten dan overbelicht, hou dat voor ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwarte kater

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    helemaal mee eens. Grt,bouk.
                    Hihi! .... ....
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment

                    Working...
                    X