Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ant 01

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ant 01


    Omdat het zonnetje scheen, kwamen de miertjes naar buiten.
    Hieronder het resultaat.



    • F-stop: f/4
    • Belichtingstijd: 1/60sec.
    • ISO-snelheid: ISO-1600
    • Belichtingsafwijking: 0
    • Brandpuntafstand: 100mm
    • Flitsmodus: Flash, compulsory

    Groetjes,

    Davy
    Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Ant 01

    Na 2 dagen geen reacties op een plaat die technisch gezien ok is? Dat motiveert niet om Ant02 te posten.
    Alhoewel het niet verkeerd is het hoofdonderwerp (de mier) klein in beeld te brengen en de omgeving te laten meespelen in een foto, is die omgeving (stuk hout) hier niet echt boeiend. Door de structuur op het hout, oogt de foto eerder druk en is het een beetje zoeken naar de mier.
    Een beperktere dof met een camerastandpunt dat zich hierbij leende, had een plaat opgeleverd die wellicht meer reacties had ontlokt.
    Verder heb ik mijn bedenkingen bij de combinatie van een hoge iso met een flash en dit op een zonnige dag.
    De flash heeft er in ieder geval wel toe bijgedragen dat je dit vinnige insect scherp hebt gekregen op 1/60".

    Comment


    • #3
      Re: Ant 01

      Tja mn voorganger vertelde alles en ik volg......

      Comment


      • #4
        Re: Ant 01

        Toch vind ik het geen verkeerde opname, ondanks de hierboven genoemde punten.
        Ben benieuwd naar Ant02.

        PS: mooi kader ook

        Comment


        • #5
          Re: Ant 01

          Dank u voor de reacties, ook al is dit na twee dagen.

          Het is inderdaad een beetje zoeken naar de mier. Ook al vond ik dit juist interessant.

          Het feit dat de mier op een stukje hout zit is dat ze hierop een beetje trager rende. Ze zat in ieder geval niet stil..
          De iso-waarde stond ingesteld op automatisch. En deze is hoog omdat ik het houtje met de mier op het kookeiland had gelegd in de keuken. Hier was er veel schaduw op dit moment.

          Ant 02 komt eraan.
          Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

          Comment

          Working...
          X