Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rechttrekken in 2D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rechttrekken in 2D

    Paintshop Pro 8 had een tooltje dat eenvoudig toeliet om een bij foto waar geen van de twee horizontale (boven/onder) en twee van de vertikalen (lijnks/rechts) scheef stonden ze recht te trekken. Je kreeg een vierkantje waarvan je de zijden gewoon over schuine kanten sleepte en klaar. CS5 heeft dat voor de horizontalen zoals de horizon. Wie weet er als dit tooltje voor de vier kanten ergens zit verborgen in CS5 ?

  • #2
    Re: Rechttrekken in 2D

    Ik gebruik edit-->transform-->distort om een foto recht te trekken. Ik denk dat het dit is wat je bedoelt.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Rechttrekken in 2D

      Paul, jij stelt diezelfde vraag wel echt regelmatig hoor, en soms (zie mijn tweede link) laat je je daarna niet eens meer zien.
      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

      en
      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


      Ik gebruik daar tegenwoordig een handig hulpmiddeltje van DxO voor, nl. DxO Viewpoint.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Rechttrekken in 2D

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Paul, jij stelt diezelfde vraag wel echt regelmatig hoor, en soms (zie mijn tweede link) laat je je daarna niet eens meer zien.
        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

        en
        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


        Ik gebruik daar tegenwoordig een handig hulpmiddeltje van DxO voor, nl. DxO Viewpoint.
        Dat betekent dat ik begin te vergeten
        Bedankt iedereen voor het geduld en de hulpvaardigheid, ik ga deze nu echt wel bij favorieten plaatsen.

        Comment


        • #5
          Re: Rechttrekken in 2D

          Geen probleem, Paul, heb ik ook hoor.
          Ik was gisteren op zoek naar een tutorial van schoonSpikke over hetzelfde onderwerp, maar kon het niet meteen vinden.
          Gelukkig heb ik het intussen gevonden. Ook interessant om eens te proberen:
          Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X