Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ergens in Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ergens in Brussel



    Update met perspectiefcorrectie

    Last edited by Pixxel; 5 april 2013, 12:01. Reden: Update
    Photography is an art of observation.

  • #2
    Re: Ergens in Brussel

    Ik ben de eerste met commentaar Pixxel, heb ik nu wat gewonnen ? Geen reactie betekent in deze de moeilijkheid om het perspectief te aanvaarden (ben daar zeker van de sloebers hier kennende). Ik heb daar nooit moeite mee gehad, over 40 jaar niet en nu nog niet. Vroeger was dit normaal en nu moet precies alles rechtstaan - waarom ? Dynamische foto met vaart en goede diepte Pixxel
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Ergens in Brussel

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Ik ben de eerste met commentaar Pixxel, heb ik nu wat gewonnen ? Geen reactie betekent in deze de moeilijkheid om het perspectief te aanvaarden (ben daar zeker van de sloebers hier kennende). Ik heb daar nooit moeite mee gehad, over 40 jaar niet en nu nog niet. Vroeger was dit normaal en nu moet precies alles rechtstaan - waarom ? Dynamische foto met vaart en goede diepte Pixxel
      Huh ?
      50 en meer jaren geleden werden de betere klapcamera's al voorzien van tilt/shift-mogelijkheden. Ook vroeger werd het niet als 'normaal' gezien maar soms kon men niet beter. Nu het beter kan, moet het ook beter.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Ergens in Brussel

        Pixxel, voor mij is dit ook een mooi plaatje. De ene houdt ervan, een andere niet, "les goûts et les couleurs ça ne se discute pas"!

        Comment


        • #5
          Re: Ergens in Brussel

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Huh ?
          50 en meer jaren geleden werden de betere klapcamera's al voorzien van tilt/shift-mogelijkheden. Ook vroeger werd het niet als 'normaal' gezien maar soms kon men niet beter. Nu het beter kan, moet het ook beter.
          Oké Plaatwerker probeer je te begrijpen. Met het woordje "moet" heb ik het wel lastig en ook wat nu "beter" kan. Zou het even zo willen formuleren : "Wat is goed, wat is beter en wat is best ?"
          Bedoel : Bijna niemand vind je foto "goed", weinig reactie. Dezelfde foto verschijnt in HOF (op dit forum dan toch) en plots wordt het voor velen een super "best" foto ! Relativeren is mijn visie en boodschap. Plaatwerker, we kruisen onze bevindingen hier toch al een hele tijd in een goed relaas, is het niet ?
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Ergens in Brussel

            Dit in het supergroot aan de invalswegens naar Brussel en iedereen kijkt zich de ogen uit!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Ergens in Brussel

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Oké Plaatwerker probeer je te begrijpen. Met het woordje "moet" heb ik het wel lastig en ook wat nu "beter" kan. Zou het even zo willen formuleren : "Wat is goed, wat is beter en wat is best ?"
              Bedoel : Bijna niemand vind je foto "goed", weinig reactie. Dezelfde foto verschijnt in HOF (op dit forum dan toch) en plots wordt het voor velen een super "best" foto ! Relativeren is mijn visie en boodschap. Plaatwerker, we kruisen onze bevindingen hier toch al een hele tijd in een goed relaas, is het niet ?
              Deze is speciaal zonder perspectiefcorrectie geplaatst om eens de meningen te lezen.
              Bij het plaatsen van een foto in SC kreeg ik de reacties dat perspectiefcorrectie niet altijd hoeft en het soms beter is om het niet te doen ( of in mindere mate)
              Alles samen dus vrij verwarrend
              Ik kan deze natuurlijk rechttrekken maar dan ziet het er helemaal anders uit, de diepte zal voor een groot deel mee verdwijnen.

              Laat maar horen wat jullie idee is.....
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: Ergens in Brussel

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                ... Relativeren is mijn visie en boodschap. ...
                Relativeren maakt de meningen nogal diffuus, dus mijn boodschap is dat niet.

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                Deze is speciaal zonder perspectiefcorrectie geplaatst om eens de meningen te lezen.
                Bij het plaatsen van een foto in SC kreeg ik de reacties dat perspectiefcorrectie niet altijd hoeft en het soms beter is om het niet te doen ( of in mindere mate)
                Alles samen dus vrij verwarrend
                Ik kan deze natuurlijk rechttrekken maar dan ziet het er helemaal anders uit, de diepte zal voor een groot deel mee verdwijnen.

                Laat maar horen wat jullie idee is.....
                Bij het rechtzetten gaat men inderdaad nogal eens te recht. Soms is het
                beter net tegen recht aan te zitten. Maar deze vertekening is wel erg
                provocatief hoor. De diepte verdwijnt voor mij absoluut niet bij het
                (bijna) rechttrekken.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Ergens in Brussel

                  Heel knappe foto! Eindelijk nog eens een foto die je vroeger zo dikwijls zag!

                  Nu kunnen we het technisch heel simpel aanpassen in onze computers, terwijl ze dit vroeger deden met en tilt/shift lensje. Maar deze zat meestal enkel in de tas van een professionele fotograaf, of een heel grote liefhebber. De normale man, of vrouw, in de straat had meestal dit soort foto's in hun fotoboek.

                  Ik vind zelf dat dit een meer dynamische foto oplevert dan wanneer die gebouwen mooi recht zouden hebben gestaan.

                  En, dit zeg ik ook zo dikwijls. Bekijk eens de foto's die gebruikt worden in de pers, of zelfs op tentoonstellingen. Die zijn echt niet allemaal zo opgekuist als wat we hier altijd de revue zien passeren. Iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen visie op die dingen.


                  @plaatwerker: Moest de mensheid altijd alles gebruiken wat ze aan technologie tot hun beschikking hebben, dan waren we er al lang niet meer geweest. Persoonlijk vind ik dat er bij een foto niets moet, enkel mag. Daarom dat ik meestal schrijf met termen in den aard van: "Als het aan mij lag..." of "Persoonlijk zou ik..." Dit komt veel minder agressief over dan 'moet'. Wij zijn hier om goeie tips te krijgen en niet om iets te moeten doen omdat iemand anders dat nu zou doen. (Maar misschien is dit wel iets typisch Belgisch. Wij zijn dikwijls meer indirect in ons taalgebruik, waar Nederlanders meer direct zijn. Althans, dat is toch mijn ervaring hiermee. Het rare is wel, als een Belg dit doet in Nederland, dan zijn we plots arrogant. Ook gemerkt door persoonlijke ondervinding.)
                  Last edited by Rudy Mas; 5 april 2013, 11:34. Reden: Taalfoutje
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ergens in Brussel

                    Mocht dit mijn foto, dan werd deze heel eenvoudig niet geplaatst. Maar dat is persoonlijk, en zal wel te maken hebben dat ik niks van perspectiefvertekening moet hebben.
                    Anderen hebben dit ook, maar durven het gewoon niet toe te geven van zodra iemand schrijft dat het niet stoort.
                    Van kleur en scherpte, dieptezicht enz.... vind ik hem daarentegen prima.
                    Soms heb je hier een periode dat alles moet aangepast worden : perspectiefvertekening, scherpte, kleuren, horizon, ruis, lensvertekening, curven, zweem....en noem maar op.
                    Dan komt er weer een periode aan waar alles mag/moet blijven zoals het is.
                    Voor het ogenblik zitten we in deze laatste.
                    Benieuwd wanneer de volgende (ommezwaai) weer aanbreekt .
                    En hopelijk is er niet weer één of andere pipo die zich weer persoonlijk aangesproken voelt.
                    Ik schrijf gewoon altijd wat in mij opkomt, zonder tierlantijntjes, sorry.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ergens in Brussel

                      Vind hem alvast mooi van kleuren,scherpte en inhoud...
                      De aandrang om al dan niet aan het perspectief te gaan rommelen moet ieder voor zichzelf uitmaken.
                      Maak er een planet-earth plaatje van waarbij alles in het rond staat en de kans is groot dat de bewonderaars bij bosjes uit de hemel vallen. Zou ook kunnen gebeuren bij een fish-eye lens.
                      Dus...denk ik...je bent er voor of je bent er tegen...
                      Zoals in m'n handschrift: "ieder diertje...zijn pleziertje"

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ergens in Brussel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        ........
                        Ik schrijf gewoon altijd wat in mij opkomt, zonder tierlantijntjes, sorry.
                        is ook geen probleem toch maar:
                        Beschouw jezelf als een gast hier op het forum, gedraag je ook zo: hou je aan de regels en respecteer de meningen en gevoelens van anderen.
                        -----
                        over de opname.
                        indien bewust zo gelaten, vind ik het geslaagd.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ergens in Brussel

                          Het verschil..............
                          Update geplaatst.
                          Photography is an art of observation.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ergens in Brussel

                            Deze foto zie ik liever met perspectiefcorrectie, andere foto's weer niet.
                            Iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.
                            Ik ga dus voor de update, mooie diepte.
                            mvg,
                            Eddy
                            Smaken verschillen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ergens in Brussel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                              Het verschil..............
                              Update geplaatst.
                              goed gedaan hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X