Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communie

    ik heb gevraagd of ik foto's mocht nemen van mijn neef voor zijn communie. Hieronder drie communiekaartjes. Tips en meningen zijn meer dan welkom om deze eventueel nog verder te optimaliseren (ordening, lettertype, kleuren,...).

    Kaartje 1


    Kaartje 2


    Kaartje 3

    Mijn voorkeur gaat naar het eerste kaartje, maar ben benieuwd naar jullie mening.

  • #2
    Re: communie

    zeer mooie kaartjes, mijn voorkeur gaat ook naar nr 1. hoe maak je deze kaartjes?
    Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

    Comment


    • #3
      Re: communie

      Mijn voorkeur gaat ook naar het eerst kaartje. Het lijkt wel alsof hij naar zichzelf kijkt op de andere foto's met het gedacht van "nu ga ik groot worden en mijn communie doen"
      Ik vind de anderen iets te "gewoon". Ik denk dat het al iets anders zou worden door bv. de hoekjes af te ronden van de foto's die je erop plakt, maar dit is natuurlijk persoonlijk ;-)

      Comment


      • #4
        Re: communie

        Ik ga ook voor de eerste, mooi
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: communie

          Oorspronkelijk geplaatst door Tinee Bekijk bericht
          Mijn voorkeur gaat ook naar het eerst kaartje. Het lijkt wel alsof hij naar zichzelf kijkt op de andere foto's met het gedacht van "nu ga ik groot worden en mijn communie doen"
          Ik vind de anderen iets te "gewoon". Ik denk dat het al iets anders zou worden door bv. de hoekjes af te ronden van de foto's die je erop plakt, maar dit is natuurlijk persoonlijk ;-)
          Ik volg
          Nog zoveel te leren!!
          Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
          Mijn website: http://mooifotografie.com/

          Comment


          • #6
            Re: communie

            Vier foto's per kaartje, vind ik sowieso te veel, tenzij je ze vrij groot laat afprinten, en dan nog...

            't Is leuk, maar ik hou mij meer aan : portret, half of buste en volledig in één foto.

            Ik vind de eerste zo'n beetje jammer... drie piepkleine foto's, waar hij nagenoeg volledig op staat,
            een grote foto, waar hij nog wegkijkt en maar gedeeltelijk op staat.
            Tweede ongeveer net van 't zelfde.
            Bij dit kaartje vind ik dan nog dat de tinten van de achtergronden van de verschillende foto's
            helemaal niet passen.

            Zo valt bij het derde, de foto rechts boven voor mij een beetje uit de toon :
            Veel koeler dan de twee andere foto's.
            Ik zou toch voor het derde gaan hier, onder het motto... "Less is more".
            Ik zou ook net iets meer doen dan foto's op een achtergrond.
            Ik zou een klein kadertje per foto gebruiken, en bij de derde, een gelijkaardig kadertje,
            om de tekst in te zetten.

            Comment


            • #7
              Re: communie

              ik zou toch ook voor de eerste gaan.
              ik denk wel dat je kaartjes iets groter gaan zijn dan dat je ze hier toont,
              dus ik denk dat de grootte van de kleine foto's zal meevallen.

              Ik heb wel de indruk dat Jelle op de eerste grote foto, dat dit een uitsnede is die op een andere bg gekleefd is...
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: communie

                bedankt voor de meningen tot dusver! Het is de eerste keer dat ik iets in deze aard doe, zowel de foto's zelf als de kaartjes dus voor mij zijn deze meningen heel leerrijk.

                @montana: foto's zijn gemaakt in photoshop
                @vedeka: dat de drie fototjes te klein gaan zijn, hier had ik nog niet bij stilgestaan. Op mijn scherm vind ik dit goed meevallen, maar kan het mij niet goed inbeelden nadat het is afgedrukt. De minimale grootte voor zo'n foto's is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar na deze opmerking lijkt het mij niet slecht eens een voorbeeld effectief te laten afdrukken om te zien wat dit geeft.
                @noenkelMi: De 'achtergrondfoto' van kaartje 1 komt zo uit de camera. De bomen op de achtergrond stonden 50m achter Jelle, vandaar misschien het effect dat hij er op geplakt is.

                Comment


                • #9
                  Re: communie

                  Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                  Vier foto's per kaartje, vind ik sowieso te veel........
                  mee eens en ga derhalve dan ook voor de derde opname.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: communie

                    Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                    Op mijn scherm vind ik dit goed meevallen, maar kan het mij niet goed inbeelden nadat het is afgedrukt. De minimale grootte voor zo'n foto's is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar na deze opmerking lijkt het mij niet slecht eens een voorbeeld effectief te laten afdrukken om te zien wat dit geeft.
                    Om de grootte te kennen moet je het daarom niet laten afdrukken. Druk het gewoon zelf af. Dat de kleuren en dergelijke nog niet goed zitten op uw printer maakt niets uit om de balans tussen de foto's te kennen niet? Pas als je tevreden bent over de afmetingen en kleuren op uw scherm zou ik het laten afdrukken.

                    Comment

                    Working...
                    X