Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1Ds Mark III (body) in perfecte staat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Canon ] Canon 1Ds Mark III (body) in perfecte staat

    VERKOCHT



    Ik wil mijn Canon 1Ds Mark III verkopen aan een eerlijke prijs. De verkoop is echter niet dringend, als er niemand interesse heeft gebruik ik het gewoon verder.

    De concrete reden dat ik het toestel verkoop is om voldoende geld bij elkaar te sparen voor de aankoop van een 1Dx. Zolang ik het niet verkocht heb blijf ik er gewoon mee fotograferen, het voldoet immers nog bijna volledig (lees hieronder i.v.m. iso) aan mijn eisen. Ik wil niet gewoon het nieuwste materiaal om te kunnen zeggen dat ik een hip toestel heb, en doe bijvoorbeeld mijn oude analoge Canon EOS 100 dan ook voor geen geld ter wereld weg. Het zou voor mij gewoon een luxe zijn om te kunnen genieten van de meerwaarde die een 1Dx tegenover mijn 1Ds heeft, en ik ben er van overtuigd dat iemand (misschien u) op zoek is naar de gemakken en kwaliteit van mijn 1Ds tegenover zijn/haar vorige toestel.

    De onderliggende redenen waarom ik het toestel wil verkopen (negatieve punten) zijn:

    - Met zijn 1600 iso (H: 3200 iso) heb ik soms moeilijkheden op donkere plaatsen waar je niet kan/mag flitsen (concerten). Ik los dit op door voor f2.8 aan een iets tragere sluitersnelheid te kiezen, maar dit is niet ideaal.
    - Ik mis een videofunctie en zou het liefst alles in één toestel hebben. Het heeft natuurlijk ook voordelen om met meerdere toestellen rond te lopen, maar erg praktisch is het niet altijd. Op zich lijkt het raar dat iemand zoveel belang hecht aan een videofunctie op zijn fototoestel. Als je weet dat ik journalistiek (televisie) studeerde kan je mij waarschijnlijk snel in mijn redenering volgen.


    Waarom je kan nadenken om dit toestel aan te schaffen:

    - Het blijft een prachtig toestel dat technisch volledig in orde is.
    (Anderhalf jaar geleden merkte ik een lichter streepje aan de rand van elke foto, waardoor ik meteen aan de alarmbel trok en het toestel zelf naar Canon Repair center in Nederland bracht. Het was waarschijnlijk ontstaan door een montagefout, maar de sluiter werd gratis vervangen. Sindsdien werkt het toestel (met nieuwe sluiter) perfect. Het exacte aantal op de teller weet ik niet, maar sinds de nieuwe sluiter zijn dat er 10.000 à 11.000 (ik liet de teller doortellen in plaats van telkens voor het fotograferen te resetten). Daarvoor gaat het ook ongeveer zoiets zijn. Dus met een totaal van 20.000 klikken is het een veilige schatting. Hou er rekening mee dat het (correct me if I'm wrong) het vooral het sluitergordijn is waaraan uw toestel afslijt, en door de plaatsing van een nieuwe sluiter (door Canon repair zelf (bewijsje bijgehouden)) het toestel dus in feite weer een tijd langer zal meegaan.

    - Het toestel werd voornamelijk binnen gebruikt, al is het natuurlijk voorzien op extreme weersomstandigheden. Het ligt opgeslagen op een droge rookvrije plaats op kamertemperatuur.

    - De levensduur van de batterij is nog perfect. Ik fotografeer nog gemakkelijk een hele dag met dezelfde batterij. Een doorslaggevend argument is dat niet, maar het is belangrijk dat u weet dat u niet meteen in de kosten gaat vallen.

    Ik heb weinig ervaring met het online aanbieden van spullen, maar neem aan dat geïnteresseerden me gewoon mogen mailen via glenn.vermeylen@hotmail.com. Daarbij benadruk ik dat het toestel niet noodzakelijk meteen de deur uit moet, en ik enkel reageer op serieuze voorstellen. Uiteraard is er de mogelijkheid om het toestel te testen en te controleren op schade en dergelijke.
    Last edited by gvermeylen; 7 mei 2013, 18:34. Reden: Toestel is verkocht
Working...
X