Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clichébeeld wegwerken bij koppels?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Clichébeeld wegwerken bij koppels?

    Hoi!
    Gisteren was mijn eerste fotoshoot na een hele tijd, dat al direct van een koppeltje.
    Mijn vraag is nu, hoe kan ik het clichébeeld wegkrijgen? Ik verschillende ideeën voor foto's: naast elkaar zitten, liggen, kussen enzovoort.
    Maar welke posities kunnen mijn 'modellen' nu nog aannemen, voor een niet al te 'saaie' reportage te bekomen?
    Hier enkele foto's:







    Verder zijn tips & trics altijd welkom!
    Groetjes,
    Jana
    Last edited by x2508; 3 april 2013, 19:25.

  • #2
    Re: Clichébeeld wegwerken bij koppels?

    Laat maar één clichébeeld weg.
    Drie plaatjes is het maximum volgens de afspraken.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Clichébeeld wegwerken bij koppels?

      Opzoek gaan naar andere fotografen die net hetzelfde doen...een beetje stelen + zelf wat bedenken..
      Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

      Comment


      • #4
        Re: Clichébeeld wegwerken bij koppels?

        Je wilt het clichébeeld wegnemen. Dat is nobel. Maar dat doe je natuurlijk niet
        door het te bevestigen.
        Enige inventiviteit is hier nodig. Waarom zou een koppeltje elkaar in de ogen
        moeten staren, elkaar moeten kussen, elkaar moeten vasthouden?

        Comment


        • #5
          Re: Clichébeeld wegwerken bij koppels?

          Drie redelijk goede foto's. Compo's zijn goed, licht zit in de derde heel goed, in de twee ander mag 't iets minder.

          Een deel van de hobby fotografie, is dat je creatief bezig bent met licht en beeldvorming.
          Uw vraag is dus : hoe kan het anders dan "klassiek"?

          Het rare is dat klassiek eigenlijk altijd terugkomt. Bepaalde poses en lichtopstellingen zullen altijd terugkomen.
          Ze zijn klassiek omdat ze juist aanspreken.

          Er zijn andere mogelijkheden, vele zelfs, maar eigenlijk zou je die moeten overlaten aan je eigen creativiteit.
          Bijvoorbeeld :
          - het koppel uit elkaar halen en werken met scherpte en onscherpte in combinatie met licht
          - werken met spiegels
          - heel andere poses, zowel natuurlijke als onnatuurlijke, die je vindt in magazines of filmaffiches
          - de één de ander laten verleiden
          - beweging, activiteit in het beeld brengen...

          Comment


          • #6
            Re: Clichébeeld wegwerken bij koppels?

            Take your couples photography to the next level with 21 posing ideas. Works for engagement shoots, wedding sessions, and more!

            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Clichébeeld wegwerken bij koppels?

              Ik zie nu, haren, oren en een beetje kledij (allemaal ingrediënten om stomende foto's te maken, maar helaas)

              Geef mij toch maar de cliché beelden, misschien kan ik je aanraden om eerst cliché composities te leren maken voor je met de regels wilt breken.

              Comment

              Working...
              X